در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با سرپرست حوزه هنری یزد بر همکاری هر چه بیشتر بین دو دستگاه در اجرای برنامه های فرهنگی هنری تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سرپرست حوزه هنری یزد در نشستی درباره مسائل فرهنگی هنری استان گفتگو کردند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این دیدار که در محل حوزه هنری برگزار شد به ظرفیت های فرهنگی هنری استان اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت ها و استعدادها در جهت اعتلای فرهنگ و هنر استان استفاده کرد.
علی غیاثی ندوشن بر گسترش همکاری های فی ما بین در جهت هم افزایی و تعالی فرهنگ و هنر استان تأکید کرد.
وی با اشاره به محدودیت بودجه های دستگاه های فرهنگی افزود: بهتر است توان دستگاه های فرهنگی با هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه هاو طرح های با اولویت و قابل دفاع هزینه گردد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری نخستین جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد را حرکتی مناسب در راستای کشف استعدادهای جوان دانست و از آمادگی این اداره کل برای همکاری در برگزاری این جشنواره خبر داد.
سرپرست حوزه هنری یزد هم با برشمردن برخی از فعالیت ها و اقدامات این نهاد گفت: اولین جشنواره استانی موسیقی سنتی جوان، بهمن ماه سال جاری در یزد برگزار می گردد که امیدواریم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی به خوبی برگزار شود.
محمد صادق کوچک زاده همکاری هر چه بیشتر بین این دو نهاد را ضروری دانست و افزود: با تعامل و همکاری دستگاه های فرهنگی، بهتر می توان در جهت رشد و بالندگی استعدادهای هنری و اجرای برنامه های فرهنگی در استان حرکت کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های عمیق فرهنگی، مذهبی استان یزد اظهار داشت: باید با بهره گیری از این توانایی جایگاه استان در زمینه های فرهنگی هنری ارتقا یابد.
غیاثی و کوچک زاده همچنین در خصوص همکاری در زمینه تولید فیلم کوتاه و بلند داستانی و مستند، آثار نمایشی و لزوم حمایت از گروه ها برای اجرا در سایر استان ها، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت، برگزاری جشنواره ها و اجرای برنامه های فرهنگی هنری در سطح ملی، برگزاری شب های شعر طنز و برگزاری هفته فرهنگ و هنر یزد در دیگر استان ها گفتگو و تبادل نظر کردند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا