معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد اهميت ساماندهي هر چه سريعتر پياده روها در استان را يادآور شد و گفت: ذهن شهرداران استان بايد به سمت و سوي ساماندهي هر چه بهتر پياده روها منعطف گردد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد رضا سيد حسيني" روز  دوشنبه 3 آذرماه در جلسه با اعضاي شوراي استان، اظهار داشت: سد بهشت آباد مصوبه شوراي عالي آب را گرفته و مجري خط انتقال دوم آب به استان يزد وزارت نيرو مي باشد.
وي افزود: از منابع آب موجود بايد بهترين استفاده را داشته باشيم كه بهترين كار بهينه كردن روشهاي آبياري در خصوص امور مرتبط با كشاورزي است.
اين مقام مسئول اصلاح الگوي مصرف و استفاده از آب پسماند را نيز در دستور كار مسئولان دستگاه هاي مرتبط با استان دانست و گفت: خط انتقال آب از خليج فارس نيز در حال پيگيري است و نياز به اخذ مجوزهايي دارد كه البته كار آساني به حساب نمي آيد.
وي در خصوص اتباع بيگانه ساكن در استان نيز بيان كرد: طرح جامع ساماندهي اتباع بيگانه در شوراي تامين استان مصوب شده است و نحوه جانمايي و اشتغال ايشان مشخص شده است.
سيد حسيني وجود اشكالاتي در جاده هاي استان را يادآور شد و با اشاره به اينكه اولين مشكل فعلي جاده هاي استان اين است كه در معرض تردد فراوان ناوگان حمل و نقل مواد معدني قرار دارد، تصريح كرد: رشد تصادفات در استان منجر شده رتبه اول كشور در زمينه رشد تصادافات منجر به فوت درون شهري را به خود اختصاص دهيم كه بايد در اين زمينه، به خصوص موتور سواري فرهنگ سازي لازم صورت پذيرد.
وي اهميت ساماندهي هر چه سريعتر پياده روها در استان را نيز يادآور شد و گفت: ذهن شهرداران استان بايد به سمت و سوي ساماندهي هر چه بهتر پياده روها منعطف گردد.
اين مقام مسئول اظهار اميدواري كرد: شاه راه هاي اصلي در استان روكش آسفالت جديد شود.
معاون استاندار در خصوص طرح جامع تفضيلي شهرستان ها نيز از اتمام چند شهرستان خبر داد و گفت: طرح جامع تفضيلي در بقيه شهرستان ها نيز در حال پيگيري است.
رييس شوراي استان نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه آب و معادن در استان مورد دغدغه اعضاي شوراي استان است، اظهار داشت: اتباع بيگانه آمار بالايي در استان يزد دارند كه لازم است در شوراي امنيت ملي تعريف ضوابط خاصي در اين زمينه براي استان صورت پذيرد.
"احمد زارع پور" با اشاره به سخنان رييس جمهور در خصوص واگذاري دو درصد از درآمد حاصل از فروش نفت هراستان داراي اين سرمايه ملي به خود آن، گفت: اين مهم بايد در خصوص معادن نيز مورد نظر مسئولان كشوري قرار گيرد.
در اين جلسه اعضاي شوراي استان مسائل و مشكلات پيش روي شهرستان هاي حوزه كاري خود را نيز مطرح كردند كه معاون هماهنگي امور عمراني استاندار نكته نظرات خود در اين خصوص را اظهار داشت.
لازم به ذكر در اين جلسه مقرر شد جلسات بيشتري با اعضاي شوراي استان در آينده نزديك برگزار گردد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا