معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزدگفت: 3هزار و 288 دانش آموز در مدارس راه دور استان مشغول به تحصیل می باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت : مدارس آموزش از راه دور با رعایت ضوابط و مقررات وزارت آموزش وپرورش و با هدف توسعه آموزش وپرورش کشور در سال 82 تاسیس شد.

محمود زارع افزود:هم اکنون 28 مدرسه آموزش از راه دور با تعداد3 هزار و 288 دانش اموز در استان دایر می باشد.

وی با اشاره به اینکه این مدارس در مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم، پیش دانشگاهی و کار و دانش  پذیرای دانش اموزان می باشند افزود:کسانی که بازماندگان تحصیل هستند می توانند به راحتی در این مدارس ادامه تحصیل بدهند.

مرات امين الرعايا معاون سواد آموزي آموزش وپرورش استان نیزد درخصوص اجرای طرح باسوادی  در گروه سنی 10 تا 49 ساله و همچنین بهره گیری ازقابلیت ها و توانمندی مدارس آموزش از راه دور در با سواد کردن این گروه سنی و انعقاد تفاهم نامه نهضت سواد آموزي بامدارس آموزش از راه دور توضيحاتي را بيان نمود.

مسئول مدارس آموزش از راه دور استان نیزدر این گردهمایی اظهار داشت : فراهم کردن امکانات مناسب برای رفع محرومیت آموزشی از طریق گسترش مدارس آموزش از راه دور میسر می شود.

فاطمه دهقان گفت:مدارس راه دور بايد از نظر فضا، تجهيزات و نيروي انساني استاندارد سازي شوند و كارها در مدارس  راه دور بايد قانونمند باشد.

گفتنی است در پایان اعضا ء و بازرسين شوراي مؤسسين  نيز طبق دستورالعمل انتخاب شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
     

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا