دومین جلسه کارگروه استانی هفته پژوهش در ساختمان استقلال دانشگاه یزد برگزار شد.

میثم کوچک زاده، معاون پژوهشی دفتر آموزش و پژوهش استانداری یزد گفت: در جلسات گذشته این کمیته قرار شد که پنجشنبه 20 آذرماه در سالن همایش های دانشگاه یزد برگزار شود که  در کنار ان نیز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و کارگاه های آموزشی و پنل های تخصصی برگزار خواهد شد که در این مراسم نیز از پژوهشگران و فناوران دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و دستگاه های اجرایی تجلیل خواهد شد.

وی افزود: به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری نیز از روز دوشنبه 17 آذرماه به مدت 3 روز از ساعت 9 صبح تا 17 عصر برگزار خواهد شد.

کوچک زاده خاطرنشان کرد: در این راستا نیز کارگاه های آموزشی با محوریت اتاق بازرگانی در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه 19 آذرماه و همچنین پنل های تخصصی با محوریت دفتر آموزش و پژوهش در این مدت برگزار خواهد شد که در روز دوشنبه 17 آذرماه با موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه با مسؤولیت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه یزد، سه شنبه 18 آذرماه با موضوع نقش پژوهش و فناوری در مدیریت منابع با مسؤولیت مرکز فناوری های آب پارک علم و فناوری و چهارشنبه 19 آذر با موضوع نقش پژوهش و فناوری در مدیریت محیط زیست با مسؤولیت پژوهشکده محیط زیست دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

کوچک زاده با اشاره به برگزاری غرفه های پژوهشی در دانشگاه یزد تصریح کرد: در پایان این همایش 3 غرفه به عنوان برتر انتخاب شده  و از یکی از پژوهشگران برتر در حوزه های هفت گانه توسعه استان نیز تجلیل خواهد شد.

معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه نیز در این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد در راستای آلاینده های استان یزد در حال انجام پژوهش و بررسی هایی است که ما در خواست داریم در پنل و کارگاه ها نیز حضور پیدا کند تا درباره این فعالیت مهم اطلاع رسانی شود.

دکتر سید محمدتقی المدرسی افزود: ما الان فعالیت های خوبی با همکاری ارگان‌های مختلفی از جمله نیروی انتظامی داریم که در راستای مشکلات و معضلات اجتماعی در حال تلاش هستند و ما باید در این مراسم، کارگاه ها و پنل هایی را ارائه دهیم تا بتوانیم این فعالیت ها را به پژوهشگران معرفی کرده و با برنامه ریزی مخاطبان را جذب کرده و جامعه را نیز آگاه سازیم .

وی خاطرنشان کرد: یکی از دانشکده های مهم دانشگاه یزد دانشکده علوم اجتماعی است که باید با توجه به اهمیت علوم اجتماعی در جامعه، پنل های تخصصی و کارگاه ها را داشته باشد تا از این طریق بسیاری از پژوهشگران و پژوهش های اجتماعی را در جامعه معرفی نموده و در راستای حل معضلات اجتماعی گام برداریم. دکتر المدرسی گفت: از جمله پنل های ما سلامت، علوم اجتماعی، کارآفرینی و توسعه اقتصاد دانش بنیان است که در این همایش برگزار خواهد شد.

 

مسؤول بخش سمپاد استان یزد در این نشست با اشاره به اهمیت حضور دانشجویان و دانش آموزان نمونه در این همایش گفت‌: با توجه به اهمیت این قشر ما می توانیم با دعوت دانشجویان و دانش آموزان نمونه در سطح استان و شهرستان های یزد آنها را پژوهش ها و شرکت های دانش بنیان معرفی نماییم.

دکتر فقیه معاون پارک علم و فناوری یزد نیز در این مراسم گفت: ما براساس امتیازهایی که به شرکت های دانش بنیان داده، این شرکت ها را انتخاب خواهیم کرد و طی فراخوانی از شرکت ها برای دانش بنیان شدن دعوت نموده و با تکمیل فرم ها و فعالیت ها به آنها امتیاز داده و برترین ها را انتخاب می نماییم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا