دکترمحمد رضا دهقان اشکذری دبیر دو دوره بازارچه کارآفرینی برگزار شده در دانشگاه آزاد اسلامی یزد : هدف اصلی تشکیل بازارچه،تجاری سازی ایده های خلاقانه دانشجویان است.

دکتر دهقان مدیر کل گزینش دانشگاه آزاد اسلامی یزد و دبیر دو دوره بازارچه کارافرینی قبلی در دانشگاه در تشریح اهداف تشکیل و ایجاد بازارچه کارآفرینی گفت: قرن حاضر با بحرانی به نام توسعه همه جانبه مواجه است که عامل کلیدی رفع آن کارآفرینی است.

وی افزود : دانشگاه فضایی است که دانش صریح را به دانشجو منتقل می کند ولی برای کاربردی کردن آن، باید دانشجویان را از حیث مهارت آموزی توانمند سازیم و این بازارچه ها یکی از بستر های مناسب برای توانمند سازی است.

دهقان در باره ضرورت ایجاد چنین محیط هایی اظهار داشت: ضرورت بازارچه ها را به وضوح می توان از توسعه و رشد آن در چند دوره اخیر از جهت کمی و کیفی مشاهده کرد. استقبال چشمگیر دانشجویان از برپایی غرفه و افزایش حجم خرید و فروش و مهمتر از همه تجاری سازی برخی ایده های خلاقانه دانشجویان مانند اختراعات از دستاورد های بزرگ این بازارچه است.

وی بزرگترین نقطه قوت چهارمین بازارچه کارآفرینی و توانمند سازی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یزد را ارائه محصولات با خلاقیت و هنرمندی دانشجویان دانست و از عدم حضور سایر دانشگاه های استان، فضای نسبتا محدود و عدم اطلاع رسانی در سطح شهر را از نقاط ضعف برگزاری این دوره دانست.

 دکتر دهقان در بیان راهی برای اثر بخش بودن این بازارچه ها گفت: این بازارچه ها باید در طول سال، با آموزش های مستمر، ارتباط با صنعت جهت اطلاع از نیازها همراه با تبلیغات مستمر، از طرفی همکاری سایر دانشگاه ها و ارگان های مرتبط نقش کلیدی در حوزه کارآفرینی داشته باشد.

وی هدف اصلی این نوع از بازارچه ها، را تجاری سازی ایده های خلاقانه دانشجویی دانست .

 گفتنی است دکتر دهقان در دوره های دوم و سوم تشکیل بازارچه کارآفرینی و توانمند سازی دانشجویی به عنوان دبیر این جشنواره فعالیت داشته و سابقا نیز سمت مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد را نیز عهده دار بودند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا