فرماندار یزد در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در فرمانداری یزد به بحث تعامل و همفکری با سایر دستگاههای اجرایی اعتقاد راسخ وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی افزود: امروز اگر دنیا به این نتیجه رسیده است که تنها باید با زبان احترام و مذاکره با ملت ایران اسلامی سخن بگويد ناشی از خون شهیدان انقلاب و دفاع مقدس و ایثارگری های رزمندگان اسلام است.

فرماندار یزد ضمن تقدیر از عملکرد شورای اسلامی شهر یزد در دوره چهارم اظهار داشت: خوشبختانه در طول این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته که امیدواریم در آینده با وجود همین روحیه بسیجی در اعضای محترم  و نیز برنامه ریزی منظم، شاهد خدمات بسیار خوبی برای شهر و استان باشیم.

وی در ادامه همچنین با تبریک ارتقاء درجه شهرداری از 10 به 11 و نیز تحقق بالغ بر 80 درصد بودجه سال 93 خاطر نشان کرد: قطعاً کسب این موفقیت ها، ناشی از همکاری، همراهی و تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری بوده است که موجب افزایش کارایی در فعالیت ها خواهد شد.

شاکری شمسی با تأکید به اینکه در فرمانداری یزد به بحث تعامل و همفکری با سایر دستگاههای اجرایی اعتقاد راسخ وجود دارد گفت: اگر بین شورای اسلامی شهر ، شهرداری و سایر دستگاهها وحدت، یگانگی ، همفکری و تعامل وجود داشته باشد موفقیت در اجرای امور بیشتر و در نهایت رضایت مردم را در برخواهد داشت.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد با بیان اینکه مسئولان برخاسته از بطن و متن جامعه بوده و خدمت به مردم را به عنوان بالاترین افتخار می دانند تصریح کرد: زمان در حال گذر است و ما مسئولین می بایست وظیفه ای که مردم به عنوان موکلین به ما داده اند را به نحو مطلوب اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیان نقد به معنای نادیده گرفتن خدمات و تلاشها نیست افزود: ارائه نظرات، دیدگاهها و بیان نقدها می تواند در بهبود شرایط موجود مثمر ثمر باشد.

فرماندار گفت: مردم خواستار تحقق وعده های انتخاباتی اعضای شورای اسلامی شهر هستند و از اینرو توقع دارند اقدامات جدیدی در بحث مدیریت شهری اتفاق بیفتد.

شاکری شمسی با تأکید به اینکه شهر پویا، زنده و شاداب از مطالبات عموم مردم است خاطر نشان کرد: باید نیازها مردم را شناسایی و براساس خواسته های اقشار مختلف برنامه ریزی کنیم.

فرماندار یزد با بیان اینکه مردم نظاره گر رفتار مسئولین هستند گفت: در شرایط حاضر جامعه آزمایش و خطا را مترادف صرف هزینه و کسر از بیت المال می داند.

وی همدلی و همراهی مسئولین، عدم ورود به جناح ها، فرامحله ای بودن و ... را از سایر خواسته های مردم دانست.

شاکری شمسی در ادامه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر یزد دارای جایگاه ویژه ای در سطح استان است که می تواند تصمیماتش به عنوان الگو برای سایر شوراهای اسلامی شهر باشد خاطر نشان کرد: باتوجه به بررسی های صورت گرفته در طول 8 ماهه سالجاری 155 جلسه در شورای اسلامی شهر تشکیل که حاصل آن 182 مصوبه در زمینه های مدیریت شهری، تملکات، مالی، طرح های عمرانی و فرهنگی بوده است.

فرماندار با اعلام اینکه در کمیته انطباق مبنا بر اصل تعامل بوده و تاکنون در عمل نشان داده ایم اضافه کرد: 37 مصوبه یعنی نزدیک به 20 درصد مصوبات در این کمیته مورد اعتراض قرار گرفته که با همفکری این مصوبات نیز اصلاح شده است.

وی خواستار فعال تر شدن کمیسیون های شورای اسلامی شهر شد و افزود: باید با استفاده از نظرات کارشناسان و مشاورین طرح ها در کمیسیون ها تجزيه و تحليل و بعد در صحن علنی شورا مطرح شود.

محمود شاکری شمسی در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث مشارکت مردم در مدیریت شهری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید، مسئولين مي بايست شرايط را براي حضور بخش دولتي در طرح ها و پروژه ها فراهم نمايند.

فرماندار یزد تشکیل هیأت عالی سرمایه گذاری در شهرداری را اقدامی شایسته در جهت ترغیب مردم به مشارکت در پروژه ها دانست و خاطر نشان کرد: باید بیش از پیش زمینه مشارکت مردم را در تصمیم گیری ، اجرا و نظارت فراهم آوریم.

این مقام مسئول توجه به مباحث زیست محیطی را در شهرستان یزد خواستار شد و گفت: در چندین سال گذشته متأسفانه در شهرستان یزد به مبحث آمايش سرزمين كمتر پرداخته شده است و در حال حاضر کوره های آجر پزی و سایر منابع آلاینده مشکلاتی را برای مردم شهر به وجود آورده است.

فرماندار یزد با بیان اینکه چشم انداز شهر یزد مطلوب نیست گفت: در بحث فضای سبز و همچنین نحوه آبیاری نیازمند طرحهای جدید و برنامه ریزی مناسب هستیم.

محمود شاکری شمسی در پایان با اشاره به اینکه موضوع بهداشت و سلامت باید سرلوحه همه کارها و فعالیت ها باشد گفت: برنامه توسعه شهرستان یزد بر همین اساس در حال تدوین است و امیدواریم در آینده با انتقال و جابجايي برخي مراكز درماني، محور یزد – تفت را به عنوان قطب درمان استان تبدیل کنیم که در این راستا تصمیمات شورای اسلامی شهر یزد نیز می تواند تأثیرگذار باشد.

در ادامه جلسه هر يك از معاونين فرمانداري و چند تن از اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد در خصوص مسائل مختلف مطالبي را ارائه نمودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا