متقاضیان راه اندازی واحد های خشک کردن میوه تا سقف ۷۰۰ میلیون ریال از تسهیلات بهره مند می شوند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، مدیر صنایع کشاورزی این سازمان با اشاره به استقبال روز افزون مردم از میوه های خشک و نیمه خشک، رطوبت پائین هوا و وجود روزهای آفتابی فراوان در استان یزد را فرصتی بی نظیر دانست که به واسطه آن می توان میوه و سبزی را با کمک دستگاههای مخصوص،خشک و در طول سال به بازار مصرف عرضه نمود.

محمدحسین ملانوری با اعلام آمادگی سازمان در جهت ارائه تسهیلات مناسب و حمایت ویژه از متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش گفت: کمترین ضریب تبدیل میوه تازه به چیبس (میوه خشک اسلایس شده) چهار به یک می باشد یعنی به ازای هر 4 کیلو میوه تازه یک کیلو میوه خشک شده به دست می آید و این در حالی است که قیمت میوه خشک شده گاهی به 20 برابر میوه تازه هم می رسد.

وی از تصمیم این مدیریت در راستای راه اندازی 45 واحد مشاغل خانگی و 51 واحد باغی تا پایان سال جاری خبر داد که در زمینه خشک کردن میوه به فعالیت خواهند پرداخت و هر واحد فعال می تواند تا سقف 700 میلیون ریال تسهیلات دریافت نماید.

ملانوری ابراز امیدواری نمود با راه اندازی این واحدها سالیانه بیش از 1700 تن محصول، با ارزش تقریبی 255 میلیارد ریال در استان تولید شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا