مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست مشترکی با مدیریت جامعه تعلیمات اسلامی یزد (مجتمع آموزشی حضرت سیدالشهداء(ع)) و چند تن از مدیران این مجموعه بیان داشت : نسخه شفابخش طرح بسته حمایتی مدارس غیردولتی راهگشای آموزش و پرورش در مهر امسال بود .

احمد شیرزاد ضمن تشکر و تقدیر از جامعه تعلیمات اسلامی یزد به عنوان مجموعه ای موفق در اجرای طرح  بسته حمایتی در استان ،خاطر نشان نمود : حضور معلمین تحصیل کرده،جوان، باانگیزه،           مرتبط با رشته تحصیلی و آموزش دیده در کلاس های درس مدارس دولتی در سال تحصیلی جاری از توفیقات اجرای این طرح در مدارس  دولتی است.

وی افزود : با اجرای این طرح قدم بزرگی جهت کیفیت بخشی آموزش و پرورش بر داشته شد و همچنین  قریب به 600 نفر نیروی جویای کار و با نشاط از طریق موسسین مدارس غیر دولتی جذب آموزش و پرورش شدند که امیدواریم با سیاست های خوب وزارتخانه در سال آینده با ادامه این طرح ،رضایت معلمین را نیز بیش از پیش در بر داشته باشد .

شیرزاد در ادامه بیان داشت : مجتمع آموزشی حضرت سیدالشهداء (ع)دربین مدارس استان یزد از لحاظ پرورشی و تربیتی و نیز وجهه اجتماعی مثال زدنی است و واقعا موفقیت های علمی، آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش استان این را ثابت کرده است که سپردن کار به افرادی که شیفته کار آموزش و پرورش هستند از عوامل مهم در پیشتازی این مجموعه در کشور  است.

مدیر کل آموزش و پروش استان یزد در بخش دیگری از سخنانش گفت: تدین خانواده های یزدی،سخت کوشی دانش آموزان و دلسوزی معلمین رمز 21سال صدر نشینی دانش آموزان یزدی درکنکور سراسری است که در واقع نشأت گرفته از فرهنگ و تدین مردم دارالعباده یزد ونیز توکل ، فرهنگ کار و تلاش و همدلی آنهاست.

مدیر جامعه تعلیمات اسلامی یزد(مجتمع آموزشی حضرت سیدالشهداء(ع)) نیز در این نشست صمیمانه بیان داشت :باید دولت توجه ویژه ای به مدارس داشته باشد ،چرا که همه کمی ها و کاستی ها و معضلاتی را که امروز جامعه با آن روبروست برگرفته از تربیت افرادی است که دیروز در آموزش و پرورش ما تربیت شده اند و توجه به این مقوله می تواند راهگشای تمامی مشکلات کشور باشد که البته نقطه عطف این توجهات باید معلمین مدارس بویژه در مقطع ابتدایی، در توجه به موضوعات معیشتی و ... باشند .

علی اکبر رئوف افزود:معلم ما باید تنها دغدغه اش آموزش و تربیت انسان هایی آینده ساز و شایسته باشد  که این امر تنها با حمایت دولت محقق می شود . چرا که همواره پیشگیری بهتر از درمان است .

در ادامه این نشست مدیر کل آموزش و پرورش با برخی از مدیران این مجموعه در خصوص مباحث آموزشی ، تربیتی بویژه مبحث نماز به بحث و تبادل نظر پرداختند .

گفتنی است : موسسه فرهنگی جامعه تعلیمات اسلامی یزد در سال 1334 با همت والای مرحوم حجت الاسلام حاج سید علی محمد وزیری و نیز کمک خیرین در یزد بنا نهاده شد و هم اکنون در قالب 17 آموزشگاه در یزد و شهرستان مهریز، بالغ به 5800 دانش آموز و 800 نفرکادر را در اختیار دارد که با افزوده شدن مدارس دولتی طرح بسته حمایتی مدارس غیر دولتی قریب به 2000 دانش آموز 7 مدرسه دولتی نیز تحت پوشش جامعه تعلیمات اسلامی یزد قرار گرفته و فرصت شغلی مناسبی نیز برای بیش از 100 نفر از نیروهای آموزش دیده توسط این مجموعه جهت آموزگاری فراهم گردیده است .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا