رييس مجلس شوراي اسلامي مذاكرات جمهوري اسلامي با تيم مذاكره كننده غربي را اينطور بيان كرد: وفاق ملي درجاتي دارد، در زمينه مسائل مهم كشوري اختلاف نظرهايي نيز وجود دارد، در مجموع اين مذاكرات در مسائل منطقه اي و اقتصادي اثرات مهمي را براي جامعه به دنبال خواهد داشت، بنابراين بايد از حاشيه سازي پرهيز شود، بايد دقت كرد اگر اختلافات از سر صدق باشد كمك خواهد كرد و براي پيشبرد كارها بهتر است و بايد سايش هاي دروني تسهيل شود تا نقطه ثابتي در پايان داشته باشيم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "علي لاريجاني" پنج شنبه شب قبل از ترك استان يزد در فرودگاه بين المللي شهيد صدوقي (ره) يزد در مصاحبه با خبرنگار صدا و سيماي مركز يزد، اظهار داشت: در اين فرصت كوتاه در برخي شهرهاي استان حضور پيدا كرديم، برخي طرح ها افتتاح شد و از برخي طرح هاي در حال اجرا بازديد به عمل آمد و همچنين در كنگره بزرگداشت شهيد سيد رضا پاكنژاد حضور يافتيم.
وي افزود: حركت خوبي در استان يزد در زمينه توليد وجود دارد و علاقه مندي به ادامه آن نيز هست كه بايد زمينه سازي سرمايه گذاري در اين خصوص را فراهم كنند.
رييس قوه مقننه اضافه كرد: شب گذشته در جلسه با توليد كنندگان و صنعتگران، اشكالاتي در بحث خصوصي سازي و همچنين حمايت از بخش خصوصي مطرح شد كه خيلي در مرحله عمل به آن توجه نشده است.
لاريجاني ادامه داد: مواردي كه به دولت ارتباط دارد بايد احصا شود و وزراي مرتبط كار را دنبال كنند و مواردي هم كه مربوط به مجلس مي شود در كميسيون ويژه اصل 44 پيگيري خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: در مجموع در استان يزد سرمايه خوبي وجود دارد و مي تواند جريان قويي را در استان شكل دهد.
اين مقام مسئول يكي از مشكلات اساسي استان يزد را آب دانست و بيان كرد: فكر خوبي وجود دارد كه با همكاري بخش خصوصي از خليج فارس و درياي عمان آب شيرين شده و به استان هاي داراي مشكل كم آبي منتقل گردد كه اين حداقل براي بخش هاي صنعتي مفيد خواهد بود.
وي افزود: برخي نكات در خصوص فرهنگ نيز توسط نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد و همچنين علما مطرح شد كه برخي در مرحله تامين بودجه است.
لاريجاني گفت: نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي در اين سفر همراه بودند كه بايد موارد مطرح شده را در مجلس دنبال كنند و در پايان از زحمات استاندار يزد نيز تشكر كرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا