محمدعلي وزيري هفته نامه آيينه يزد

مرگ خواننده جوان مرتضي پاشايي هوادارانش را به سوگ نشاند و عليرغم عدم صدور اعلاميه و دعوت، حضور گسترده مردم عبور مرور در بخشي از خيابان‌هاي تهران و چند شهرستان ديگر را مختل كرد و در داخل و خارج كشور سوگمندانش را سياهپوش نمود. اين رخداد سئوالاتي را به ذهن مي‌آورد كه با شما مطرح مي‌گردد:
اين اقبال مردم به چه معناست؟ آيا اين حضور پيام‌هاي ديگري هم دارد؟ جامعه شناسان بايد تامل و كاووش نمايند.
آيا لازم نيست برنامه‌ريزان تدبير و تامل و بازنگري در عملكردها بنمايند؟
حتي بعضي از رسانه‌ها و اهل قلم هم با نگاه تحير به ماجرا نگريستند. شايد آن مطبوعات هم از بس در جناح و سياست غرق شده‌اند از مزاج و مذاق جامعه خصوصاٌ قشر جوان دوره شده‌اند؟
ولي مسلم است آنچه صدا و سيما و تريبون‌داران و بعضي از رسانه‌هاي كاغذي و مجازي تبليغ و ترويج مي‌كنند با بدنه جامعه فاصله دارد و در عصر انفجار اطلاعات، خود مردم تصميم مي‌گيرند خصوصاً جوانان كه چيزي را با زور نمي‌پذيرند و بر عكس آنچه بر آنها تحميل شود را قبول نمي‌كنند؟
در اين ماه‌ها و سال‌ها به ويژه چند روز منتهي به اين ماجرا افراد ديگري از قشرهاي مختلف ديگر هم مبتلا به سرطان بودند و فوت نمودند عليرغم انكار بعضي از دست اندركاران دولتي بيماري سرطان عنان گسسته مي‌تازد و خانواده‌ها را عزادار يا از هستي ساقط مي‌كند.
اين در حالي است كه بعضي از مسئولان از نمايندگان و يا گويندگان بيشتر از رسيدگي به موضوع سلامت جامعه به ساپورت پوشان و زلف بيرون اندازان و نگهدارندگان حيوانات خانگي مي‌پردازند.
راستي آمار مرگ ناشي از سرطان بالاتر نرفته است؟
عوامل اين افزايش چيست؟
چه عامل يا عوامل جديدي به چرخه زندگي مردمان در اين چند دهه افزوده شده كه آمار مرگ‌هاي زودرس را افزايش داده است؟
آب و هوا و غذا، نحوه زندگي، دغدغه‌هاي فكري، نارضايتي از وضع زندگي، ابهام از آينده، پارازيت‌ها و تششع‌ها، تخريب محيط زيست و دگرگوني در زندگي‌ها!!
راستي اين سئوالات ذهن شما را هم درگير كرده يا فقط توهمات نويسنده اين سطور است؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا