وحید شیخ احمد صفاری

قطعاً این موضوع که شورای شهر در قوانین مقننه گنجانده شد، هدف خدمت و توجه بیشتر به شهروندان به صورت توجه خاص به آنان از طریق نظارت و کنترل بر ارگانهای خدماتی  شهری است. اما در عمل شهروندان با عینیت و واقعیتی تلخ و گزنده از عملکرد شوراها مواجه هستند که نه تنها خدمت رسانی را حذف کرده اند، بلکه در راستای فشار بر شهروندان مجوزهای را هم ارائه نموده اند و در این راستا متأسفانه بدون کمترین دغدغه و یا بدون توجهی به نظرات و خواست شهروندان در کمال آرامش به اقداماتی که از نظر ما شهروندان درست در نقطه مقابل و بر ضد شهروندی است را اعمال  می نمایند و از سویی فقط شاهد هزینه سازی برای شهرداری و مراکز تأمین اعتبار و بودجه این شورا هستیم  که طبق قانون حق ندارند هیچ حقوقی را دریافت بدارند اما به عینه شاهدیم که به راحتی قانون را دور می زنند و درآمدهای خوبی را دریافت می دارند. کافیست فقط لیست تمامی دریافتی های  اعضای شورای شهر یزد که واضح ترین عملکردشان افزایش ورودی پارک کوهستان و فرودگاه و نظریه پایانه بارها در اخذ ورودی معادل 1000 تومان از هر ماشین ومسافرت به چین بدون دلیل و با هزینه شورا است، در طی مدت این چند سال اعلام شود؟ آیا جرأت و جسارت این اعلام را دارید؟ مگر شما نماینده شهروندان در شورا نیستید؟ پس لیست دریافتی ها و عملکردهای واقعی و نه اسمی خود را اعلام کنید.

جناب مسؤلین شورا شهر یزد، شمایی که در کمال بی اعنتایی به خواست مردم، خود را در انواع و اقسام پیام های تبریک با عنوان ریاست عمران، نماینده مردم در شورای شهر و بسیاری القاب خودساخته معرفی می کنید، توجه داشته باشید که وظیفه ی شما بی هیچ ابهامی فقط و فقط آن است که از حقوق شهروندان در تمامی ارگان ها و نهادها دفاع و در راستای خدمت به آنان حرف بزنید نه آنکه ورودی ها را افزایش دهید! آیا شهرداری یا استانداری و یا فرمانداری می خواستند تا ورودی بر پارک کوهستان و فرودگاه و دیگر موارد اخذ شود؟ شما چه اقدامی کردید؟ برای چی و از سوی چه مسولینی چنین دریافتی های بسته شده است؟ آیا به جز جلسات پیاپی و بی نتیجه و در واقع با اخذ هزینه و دریافت حق الجلسه و دیگر هزینه های اداری که بودجه ایی را بر شهروندان تحمیل می کنید، اقدام دیگری را هم انجام می دهید که هدف خواست و نظر شهروندان بوده باشد؟

جناب مسؤلین شورای شهر یزد، شما که در اقدامی قاطع و بسیار تأثیر گذار در یکصدو هشتمین جلسه خود بیش از 50 نوع سمت برای خود مشخص کردید، از آن جلسه تاکنون به چند محله و شهرک سرکشی کردید تا زباله ها و ضایعات تلنبار شده در قدم به قدم شهر را مشاهده کنید؟ چه اقدامی کردید؟ شمایی که نمی توانید اقدامی داشته باشید، رسماً اعلام کنید تا بدانیم که عامل و باعث نازیبایی چهره شهر یزد شما هستید و یا چه کسانی کوتاهی کرده اند؟! شمایی که نمی توانید این ضایعات و زباله های را جمع آوری کنید، شمایی که نمی توانید مکان هایی را برای تخلیه و دپوی موقت شهروندان در نظر بگیرید، شمایی که نمی توانید سرویس جمع آوری این نخاله ها را داشته باشید، بیایی به حرمت قسمی که یاد کرده اید بیشتر از این خودخواه و مغرور نباشید و رسماً به مردم، عدم توانایی خود را اعلام کنید تا در آن صورت بدانیم که به شورای شهرمان هیچ امیدی به جز جلسات بی حساب و کتاب نیست و آن وقت بسیج شویم و به چهره ی زشت شده فضای شهرمان رسیدگی کنیم و یا دادنامه به استانداری ببریم تا شهر یزد را از ادامه خدمت شورای شهرش مصون بدارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا