نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با مدیرکل اداره ورزش و جوانان ،خباززاده رییس هیئت ورزش های همگانی استان یزد ، تعدادی از اعضای هیات ورزشهای همگانی استان؛ فرهنگسازی را مهمترین عامل گرایش مردم به ورزش خصوصا ورزشهای همگانی دانست.
 نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخشی از سخنان خود ضمن رد این سخن که در بین مردم یزد افسردگی وجود دارد طرح این موضوع را شبه افکنی دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای و بهانه ای برای دور کردن مردم از مجالس روضه سیدالشهدا(ع) و باز کردن راه برای حضور کاروانهای موسیقی در استان به اسم شاد نمودن مردم و با هدف ترویج فساد در جامعه دانست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با مدیرکل اداره ورزش و جوانان ،خباززاده رییس هیئت ورزش های همگانی استان یزد ، تعدادی از اعضای هیات ورزشهای همگانی استان؛ فرهنگسازی را مهمترین عامل گرایش مردم به ورزش خصوصا ورزشهای همگانی دانست.

آیت الله ناصری به اهمیت ورزش در اسلام اشاره کرد و تعیین جایزه برای ورزشهایی مانند شنا،تیر اندازی و سوارکاری را نمونه هایی از مواردی دانست که حتی خود پیامبر اسلام(ص) بر پرداختن به آن تاکید فرموده است.

امام جمعه یزد یکی از آسیبهای ورزش امروز و عدم استقبال عموم مردم به آن را منحصر کردن  ورزش  برای افراد خاص به اسم ورزشکار یا ورزش حرفه ای دانست و خواستار تغییر این نگاه در جامعه شد.

وی درباره ورزشهای همگانی پیاده روی را یک ورزش در دسترس و بسیار کم هزینه برای آحاد جامعه دانست و پیشنهاد داد:برای فرهنگ شدن پیاده روی اول خود مسؤلین،پزشکان و کارمندان ادارات در این زمینه پیشقدم شوند و حتی ادارات و ارگانها برای کارمندانی که پیاده در محل کار خود حاضر می شوند جنبه های تشویقی قائل شوند.

آیت الله ناصری با اشاره به برنامه برخی از کشورها که ماهانه چندین کیلومتر پیاده روی را به عنوان کار موظفی کارمندان خود قرار داده اند،انجام برنامه هایی این گونه را یکی از راههای جلوگیری از آسیبهای مشاغل کم تحرک دانست.

برنامه ریزی برای جوانان مانند توجه به ورزش روزانه در مدارس بجای یک ساعت درس ورزش در هفته،برگزاری ورزش صبحگاهی در خوابگاهای دانشجویی ، مشخص نمودن کوچهیا خیابانی خاص در محله های مختلف علاوه بر پارکها و بوستانهای موجود برای پیاده روی و ورزش صبحگاهی و حتی پیاده روی نمازگزاران به همراه ائمه جماعت مساجد قبل یا بعد از نماز و دعوت از مردم برای حضور در این برنامه ها از دیگر پیشنهادهای آیت الله ناصری برای  سوق دادن جامعه به سمت تحرک و ورزش بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن رد این سخن که در بین مردم یزد افسردگی وجود دارد طرح این موضوع را شبه افکنی دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای و بهانه ای برای دور کردن مردم از مجالس روضه سیدالشهدا(ع) و باز کردن راه برای حضور کاروانهای موسیقی در استان به اسم شاد نمودن مردمو با هدف ترویج فساد در جامعه دانست.

آیت الله ناصری تاکید کرد مردم استان یزد اعم از زن و مرد مردمی شاداب ،پویا و فعال هستند و احتمال وجود افسردگی را در کسانی دانست که تا پاسی از شب مشغول تماشای برنامه های ماهواره ای هستند و روزها خواب آلود و کسل در محل کار خود حاضر می شوند.

در ابتدای این دیدار مدیر کل اداره ورزش و جوانان و دبیر هیات ورزشهای همگانی استان ،گزارشی از عملکرد خود در زمینه ترویج ورزشهای همگانی و طرحها و برنامه های آتی خود را بیان کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا