آیت الله ناصری با گلایه از برنامه های برگزار شده به مناسبت روز دانشجو گفت :متاسفانه بیشتر سخنرانی هایی که به مناسبت 16 آذر در دانشگاهها برگزار شد سخنرانی هایی سیاسی بود و برنامه ای که دانشجویان را به ایمان به خدا،تقوا و اصلاح رفتار دعوت کند وجود نداشت.

دشمن دنبال این است که جو دانشگاه و آموزش و پرورش را به یک جو بی دین و سیاست زده تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در اولین خطبه نماز جمعه این هفته؛ ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه، ایمان و عمل صالح را ملاک ارزش گذاری برای زندگانی انسان در دنیا و آخرت دانست .

آیت الله ناصری با اشاره به ارزشهای مادی ومعنوی در مکاتب مختلف،توجه به مادیات ،دنیاییات ،تعداد اولاد و... را از جمله ملاکهای ارزشگذاری در مکاتبی دانست که فقط به عالم ماده توجه دارند و برای سعادت اخروی انسان نمی اندیشند.

وی فناپذیری را از ویژگی های ارزشهای مادی عنوان کرد و ادامه داد:دل بستن بر ارزشهایی که به علت فناپذیری نه تنها دنیای انسانها را تامین نمی کند بلکه موجب شقاوت انسان در همین دنیا نیز می شود، ارزشی نیست که انسان بخواهد در راستای آن تلاش کند.

امام جمعه یزد از مکتب اسلام به عنوان مکتبی انسان ساز و تامین کننده سعادت دنیا و آخرت انسانها یاد کرد که برای خود انسان ارزش قائل است و بر اساس قرب و عظمت الهی برای تربیت وی برنامه ریزی می کند.

آیت الله ناصری بهره مندی از دنیا را برای حرکت در مسیر تعالی و قرب الهی پسنده دانست و احسان  دارایی ها را راه حل غرق نشدن در دنیا اعلام کرد.

معرفی تقوا به عنوان معیار ارزش گذاری انسانها در دنیا و آخرت از نظر اسلام، دیگر مطلبی بود که امام جمعه یزد در خطبه اول درباره آن سخن گفت.

 

امام جمعه یزد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی ،زنده نگه داشتن اربعین را موجب  زنده نگه داشتن ارزشهای اسلام دانست و افزود:در روایات زیادی به نقش زنده نگه داشتن اربعین حسینی اشاره شده و این سفارشها حاکی از آن است که با حرکت و نهضت حسینی اسلام زنده نگه داشته شده و برای زنده نگه داشتن اسلام باید نهضت حسینی زنده بماند.

وی نقش حضرت زینب (س)و امام سجاد(ع) به عنوان تربیت یافتگان مکتب وحی در به سرانجام رسیدن قیام امام حسین (ع ) را بسیار مهم دانست و ادامه داد:اگر تلاشها و خطبه خوانی های این بزرگواران نبود چه بسا دشمن از حسین (ع ) و یاران ایشان به عنوان یک مجرم یاد می کرد و همه ارزشهای حسینی را از بین می برد.

وی با اشاره به پیاده روی پر شور عاشقان امام حسین(ع) برای حضور در کربلا در روز اربعین تصریح کرد: امروز رسانه‌‎های دشمن خاموش هستند زیرا از تحلیل این صحنه ناتوانند و احساس حقارت می‌کنند و مردم برای این روزها آنچه را که دارند در طبق می‌گذارند و تقدیم زائران حسینی(ع) می‌کنند.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد دانشگاهها با تربیت نسلی عالم،متقی و پایبند به ارزشهای اسلامی در راستای سعادت دانشجویان و جامعه گام بردارند و حوزه های علمیه نیزعالمانی با دید باز و ارتباط قوی به سمت دانشگاه بفرستند و از این طریق هر دو نهاد علمی به هم نفع برسانند.

آیت الله ناصری با گلایه از برنامه های برگزار شده به مناسبت روز دانشجو گفت :متاسفانه بیشتر سخنرانی هایی که به مناسبت 16 آذر در دانشگاهها برگزار شد سخنرانی هایی سیاسی بود و برنامه ای که دانشجویان را به ایمان به خدا،تقوا و اصلاح رفتار دعوت کند وجود نداشت.

وی ادامه داد دانشجویان ما دانشجویانی مومن و انقلابی هستند اما دشمن دنبال این است که جو دانشگاه و آموزش و پرورش را یک جو بی دین و سیاست زده تبدیل کند و باید هوشیار بود تا دانشجویان با سیاست اسلامی آشنا شوند نه سیاستی که مد نظر غرب است.

مقاومت در برابر تحریمهای دشمن با توجه به اقتصاد مقاومتی،رفع فساد اقتصادی با تکیه بر ایمان و حرکت به سمت برپایی حکومت صالحان از دیگر موضوعاتی بود که خطیب جمعه این هفته در دومین خطبه خود به آن اشاره کرد.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا