در پی حضور مهدی نصیری مدیر کل منابع انسانی و سیاست های رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یزد هیأت رئیسه این دانشگاه تشکیل جلسه  داد .

به گزارش روابط عمومی واحد یزد ، این جلسه که در خلال بازدید هیأت اعزامی از تهران به منظور بررسی وضعیت بیمارستان شاه ولی و دانشکده پزشکی علی بن ابیطالب دانشگاه آزاد اسلامی یزد و همچنین تأمین نیروی درخواستی و تعیین تکلیف نیروهای موجود در این بیمارستان به دعوت از دانشگاه آزاد اسلامی یزد انجام پذیرفته بود مهدی نصیری مدیر کل منابع انسانی و سیاست های رفاهی د انشگاه آزاد اسلامی در سخنانی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی در زمان یکساله مدیریت جدید این دانشگاه گامهای بلند و قابل تأمل و تحسین برانگیزی برداشته است و یکی از مواردی که جناب آقای دکتر میرزاده به طور خاص و ویژه بر آن تأکید دارند بحث کیفیت در ابعاد گوناگون آن است .

وی افزود : کلیه بخشهای سازمان با توجه به این حساسیت ریاست دانشگاه در راستای کیفی سازی تلاش و کوشش می کنند و این امر در واحدها نیز محقق شده است .

 نصیری با اشاره ای کوتاه از اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در عقد قرارداد با بانک ملی به منظور اخذ وام ویژه کارکنان و اعضاء هیأت علمی توسط حوزه معاونت مالی و اداری دانشگاه خبر داد و اظهار داشت : تاکنون بیش از 6000 پرونده اخذ وام به بانک ملی ارسال شده و جناب آقای ابریشمی نیا معاون مالی و اداری دانشگاه و جناب آقای سلیمی مدیر کل تسهیلات اعتباری انصافاً اقدامات شایان توجهی انجام داده اند .

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت : طراحی سایت منابع انسانی ، بالابردن سقف تعهدات بیمه های تکمیلی دانشگاه ، بالابردن سقف بیمه عمر و همچنین وام صندوق بخشی از کارهای انجام شده در این حوزه است .

نصیری از توقف کوتاه درخواست واحدهای دانشگاهی و پاسخگویی به نامه ها و اقدام برای حذف مکاتبات با حوزه منابع انسانی خبر داد و گفت : حداکثر زمان پاسخ گویی به درخواست واحد ها حدود یک ماه است که پس از بررسی کارشناسانه درخواست ، قرار گرفتن در کمیته های تخصصی با عنایت به موارد درخواستی و تشکیل شورا این زمان صرف خواهد شد.

 وی از تشکیل 8 شورای اداری و تعیین تکیلف نیروهای فاقد مجوز و یا تبدیل وضعیت کارکنان 240 واحد دانشگاهی پس از انجام تحقیقات میدانی در واحدها گفت و اضافه کرد: برای استانهای یزد ، اصفهان و سمنان نیز جلسه شورای اداری در اواسط دی ماه برگزار خواهد شد و کلیه نیروهای دانشگاههای این سه استان نیز وضعیت مشخصی خواهند گرفت .

 مدیر کل منابع انسانی و تسهیلات رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی در بحث تسهیلات رفاهی گفت : سایت رفاهی دانشگاه راه اندازی شده و کلیه واحدها امکانات رفاهی خود را به این سایت معرفی می کنند تا از یک طرف کارکنان شریف دانشگاه بتوانند از امکانات معرفی شده در سایر استانها و شهرها استفاده مطلو ب داشته و از طرفی درآمدی نیز از این امکانات به واحد دانشگاهی اختصاص یابد و سازمان مرکزی دانشگاه نیز حتی المقدور امکانات معرفی شده را تجهیز و تکمیل خواهد نمود.

وی از تدوین آئین نامه جدید استخدام خبر داد و گفت : منتظریم این آئین نامه پس از تصویب در هیأت رئیسه دانشگاه و ابلاغ به هیأت امنای دانشگاهها به دست واحدهای دانشگاهی برسد چرا که در این آئین نامه سعی شده شکاف بین دریافت حقوق دستمزد کارکنان و اعضای هیأت علمی خدوم دانشگاه آزاد اسلامی با دستگاههای دولتی تا حدودی ترمیم گردد ، تعدیل شدن حق مأموریت و افزایش نرخ اضافه کاری نیز از مواردی است که در این آئین نامه اصلاح شده است و در مجموع سعی شده این اختلاف مرتفع گردد .

وی در مورد کمبود کادر هیأت علمی و افزایش کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت : یکی از محسنات سایت اطلاعات کارکنان که واحدها موظف به تکمیل آن هستند شناسایی کارکنان با سطح تحصیلات بالا و ترغیب و تشویق و دادن امتیازهای گوناگون جهت اخذ مدارج علمی بالاست تا بتوانند به عنوان کادر هیأت علمی در دانشگاه خدمتگزار باشند البته این طرح ، هنوز خام بوده و تا تکمیل اطلاعات و رسیدن به مرحله ارائه به هیأت رئیسه و شخص جناب آقای دکتر میرزاده فاصله دارد.

وی از ابلاغ طرح بازخرید سنوات کارکنان با احتساب 45روز تا 2 ماه و در بعضی از واحدها تا 70 روز خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح پس از تصویب در هیأت رئیسه دانشگاه نیز طرح خوبی برای دانشگاهیان باشد چرا که از محسنات این طرح خرید سنوات کارکنان است و شخص می تواند همچنان به پرداخت بیمه خود تا سقف بازنشستگی در محلی دیگر ادامه دهد.

 در پایان مهدی نصیری از زحمات دکتر اسلامی با توجه به حجم فعالیت های تأثیر گذار با توجه به زمان کوتاهی که از مدیریتشان در دانشگاه آزاد اسلامی یزد می گذرد تقدیر و تشکر نمود .

 گفتنی است در ابتدای جلسه ، سرکار خانم دکتر طباطبایی معاون هماهنگی دانشگاههای آزاد اسلامی یزد ، معاونین دانشگاه آزاد اسلامی یزد ، مدیر گزینش و مدیر حراست این دانشگاه گزارشی از فعالیت های حوزه متبوع خویش ارائه نمودند .

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا