بازرسان وزارت امور اقتصادی و دارایی در سفر یک هفته ای به استان یزد و بازدید از دستگاههای اجرایی این استان، عملکرد ذی حسابان این دستگاهها را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیر ارزیاب عملکرد ذیحسابان استان یزد در حاشیه جلسه ذیحسابان این استان با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد این بخش در کل کشور هر ساله انجام می شود و امسال سومین سال اجرای آن است گفت: در بررسی ها و بازرسی هایی که انجام شد عملکرد این بخش در استان خوب و مثبت بوده است.

" علی اکبر مرادی " افزود: به منظور ارزیابی عملکرد ذیحسابان دستگاههای اجرایی یزد از 30 دستگاه اجرایی این استان بازدید به عمل آمد و با مدیران و ذیحسابان این دستگاههای ملاقات هایی انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: در این بازدید ها و ملاقات ها ضمن آشنایی با مسایل و مشکلات مالی دستگاهها، مدیران کل و ذیحسابان، نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود عملکرد بیان کردند و ما نظرات آنها را در خصوص بهبود عملکرد جویا شدیم.

وی عملکرد ذیحسابان استان یزد را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این بازرسی ها به این نتیجه رسیدیم که ذیحسابان یزد تعامل خوبی با دستگاههای اجرایی استان دارند و کمک و  همراه دستگاه هستند.

ذیحساب و مدیر امور مالی دادگستری کل استان تهران، هدف از این ارزیابی را رفع نقاط ضعف، اصلاح مسیر حرکت و استفاده از نظرات دستگاههای در خصوص بهبود شرایط  بیان کرد.

مرادی همچنین در جمع ذیحسابان استان یزد نیز با اشاره به جایگاه نظارتی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی در توسعه استان و کشور ، این جایگاه را ویژه توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود این جایگاه ارتقاء یابد.

وی از اجرای طرح حسابداری تعهدی در دستگاههای اجرایی در سال آینده خبر داد و از بودجه ریزی عملیاتی به عنوان قدم اول اجرای آن دانست و از ذیحسابان خواست برای اجرای آن اطلاعات دانش و خود را افزایش دهند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در نشست یادشده با قدردانی از توجه وزارت امور اقتصادی دارایی به جایگاه نظارتی ذیحسابان در دستگاههای اجرایی، عملکرد آنها در استان را مثبت خواند و اظهار امیدواری نمود: در ارزیابی هایی که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام می شود استان یزد بتواند خوش بدرخشد و رتبه خوبی را کسب کند.

" علی نمازی " با اشاره به مسئولیت های خطیر ذیحسابان در دستگاههای اجرایی و وظیفه نظارتی آنها بر خرج و دخل و امور مالی دستگاهها، خواستار تحت شش قرار گرفتن مدیران و ذیحسابان در پوشش بیمه مسئولیت مدنی شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد همچنین بر توجه جدی ذیحسابان به  قوانین و مقررات و دستورالعمل های مالی تاکید کرد.

" سید حسن میرزاده " معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم گفت: طی مدت یک هفته بازرسی از ادارات استان از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، عملکرد ذی حسابان یزد مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا