به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، دکتر عباسعلی ایمانی اظهار داشت : خدمات بینایی سنجی (از معاینات اولیه و تجویز عینک ، معاینات شنوایی سنجی از معاینات اولیه تا تجویز سمعک) و در بحث واحد پزشک عمومی (معاینات تکمیلی دانش آموزان– صدور گواهی صحت سلامت جهت انجام برنامه های ورزشی- تکمیل شناسنامه ی سلامت )در مرکز پایگاه سلامت دانش آموزی استان یزد انجام می شود.

وی افزود: این خدمات شامل دانش آموزانی است که توسط مراقبان سلامت در کلیه مدارس استان شناسایی شده و موردارزیابی قرار می گیرند و به این پایگاه ارجاع داده می شوند .

دکتر ایمانی تصریح کرد: این پایگاه در هفته به مدت سه روز در روزهای (یکشنبه- سه شنبه –پنج شنبه)از ساعت 8 الی 12 ظهر آماده ارائه خدمات به دانش آموزان می باشد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد در ادامه گفت : پایگاه مذکور در سومین سال فعالیت خود می باشد که سالانه قریب به سه هزار دانش اموز را تحت پوشش قرار داده است و این خدمات به طور رایگان به دانش آموزان ارائه میشود.

ایمانی از راه اندازی واحد تغذیه دانش آموزی و بهداشت دهان و دندان با همکاری مشارکتهای مردمی و بین بخشی فعال در این پایگاه خبرداد وافزود : خدمات تخصصی تر با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی برای دانش آموزان انجام می گیرد.

وی در پایان تاکید کرد : کلیه مراقبین سلامت و مدیران مدارس ، خواهشمند است جهت ارجاع دانش آموزان فقط از طریق فرم ارجاع و هماهنگی با شماره تلفن 36221279 اقدام گردد.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا