معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمامی فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۱ می‌توانند در دوره‌های بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد ثبت‌نام کنند.

دکتر مجتبی علوی فاضل افزود: این دسته از داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت www.azmoon.org مراجعه و 100 رشته/محل را انتخاب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط برای ثبت نام دوره‌های بدون آزمون چیست، گفت: داوطلبان باید معدل کل آنها از 17 به بالا باشد، همچنین متقاضیان باید فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی باشند و دارای دروس معادل‌سازی هم نباشند.

علوی فاضل درخصوص تعداد نیمسال‌ها اظهار کرد: تعداد نیمسال‌ها برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی پیوسته نباید از 8 نیمسال و کارشناسی ناپیوسته نباید از 4 نیمسال بیشتر باشد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص فارغ‌التحصیلان گفت: متقاضیان در نظر داشته باشند که اطلاعات ارائه شده توسط آنها در زمان ثبت نام از اداره کل فارغ‌التحصیلان دانشگاه استعلام و تنها در صورت تایید سوابق آنها در آن اداره کل، امکان بهره‌مندی از پذیرش بدون آزمون را خواهند داشت.

علوی فاضل درباره دانشجویانی که در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گزینش برای ممتازان در دو مرحله بهمن و شهریور انجام می شود، دانشجویانی که در بهمن 93 یا تیر 94 فارغ‌التحصیل شوند به شرط ثبت اطلاعات آنها در اداره کل فارغ‌التحصیلان امکان بهره‌مندی از این امتیاز را خواهند داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا