آیت الله ناصری در این دیدار با توصیه طلاب به توجه به تربیت در کنار آموختن علم ،تزکیه نفس را برای همه انسانها خصوصا کسانی که در مسیر طلبگی گام گذاشته اند بسیار با اهمیت دانست و ادامه داد:از آنجایی که یک عالم یا طلبه می خواهد انسانها را به سمت خدا راهنمایی کند در درجه اول باید خود در مسیر خداشناسی گام برداشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با حضور در حوزه علمیه شهرستان تفت با امام جمعه این شهرستان،اساتید و جمعی از طلاب پایه اول این مدرسه علمیه دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله ناصری در این دیدار با توصیه طلاب به توجه به تربیت در کنار آموختن علم ،تزکیه نفس را برای همه انسانها خصوصا کسانی که در مسیر طلبگی  گام گذاشته اند بسیار با اهمیت دانست و ادامه داد:از آنجایی که یک عالم یا طلبه می خواهد انسانها را به سمت خدا راهنمایی کند در درجه اول باید خود در مسیر خداشناسی گام برداشته باشد.

امام جمعه یزد کسب معرفت و تحول درون را از ضروریات حرکت در مسیر آموختن علم دین دانست و برای این مهم به طلاب سفارش کرد نسبت به زدودن رذائل،کسب فضائل و برقراری ارتباط هرچه بیشتر با خدا اهتمام ورزند.

نماینده ولی فقیه در استان، تعلیم علم دین را به خاطر ارزش ذاتی خود علم بسیار با فضیلت دانست و ادامه داد:موضوع علوم دینی مربوط به توحید و شناخت خداست و از ابتدا انبیاء و رسل ،ائمه اطهار و بعد از آن علما و فقها برای آن تلاش نموده و معلمی این علوم را به عهده داشته اند و کسی که به عنوان یک طلبه می خواهد در این مسیر گام بردارد باید با کسب تقوا در مسیر کمال خود گام برداد و سپس برای کمال انسانهای دیگر تلاش نماید.

 

تصمیم جدی برای آموختن و عمل به علوم دینی،مطالعه در سیره علما و دعوت مردم به سمت دین خدا از طریق عمل مناسب و اسلامی از دیگر مواردی بود که امام جمعه یزد در جمع طلاب مدرسه علمیه تفت به آن سفارش کرد. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا