به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کلاس تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی طی تفاهم نامه شماره 1934336/1 مورخ 9/9/1393 فی ما بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد، مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، مدیرکل و معاون کمیته امداد امام خمینی و جمعی دیگر از مسئولین در بازارچه حاجی قنبر افتتاح شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دوره آموزشی کلاس تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در دو بخش مقدماتی و پیش رفته و با نظارت معاونت صنایع دستی و کارشناس مسئول واحد توسعه و ترویج این حوزه به عنوان ناظر بر چگونگی روند کلاس آموزشی و تائیدیه این معاونت آغاز به کار نموده است.

محمدرضا دهقان مهرجردی افزود: راه اندازی این کلاس با هزینه بالغ بر 000/000/700 میلیون ریال و با همکاری شرکت تعاونی فیروزه آبی برای آموزش حداقل 10 هنرجو در هر دوره آموزشی برنامه ریزی شده است که علاقمندان می توانند جهت ثبت نام با شماره تماس 36220018 شرکت تعاونی فیروزه آبی تماس حاصل نمایند.

وی خاطرنشان ساخت: صنایع دستی را باید به حق، نماینده و نمونه بارز هنر دست انسان از دوران ابتدایی تاکنون و در عین حال هنرمندانه ترین و زیباترین تکنولوژی دانست که نه تنها توسط دست، فکر و خلاقیت انسان خلق شده بلکه یادآور هویت گذشته انسانهاست.

امید است کلاس مذکور با توجه به اشاعه فرهنگ و هنر گامی باشد در راستای تغییرکاربری فضای زیر بازارچه از مشاغل کاذب و بعضاً خطر آفرین و مشوقی جهت ترغیب و ساماندهی مشاغل این مجموعه به امور فرهنگی ـ هنری و به خصوص صنایع دستی.

شایان ذکر است مسئولین ضمن افتتاح این کلاس از کارگاه آموزشی اسدی در میدان امیرچقماق و مرکز آموزش شماره 2 صنایع دستی نیز بازدید نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا