مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در همایش وقف و رسانه گفت: وقف اهرمی توانمند در جهت رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در همایش وقف و رسانه از وقف به عنوان راهکار حل بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه یاد کرد و اظهار داشت: وقف زیباترین تجلی حس نوع دوستی و انسانیت است.
حجت‌الاسلام غلامرضا عادل بیان کرد: وقف کارآمدترین شیوه برای کمک به بیماران و از اهرم‌های توانمند برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است ضمن اینکه وقف بی‌منت‌ترین جلوه ایثار و انفاق است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه برای احیا و ترویج فرهنگ وقف کار نو و جدیدی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر ترویج فرهنگ وقف به تنهایی از عهده اداره اوقاف و امور خیریه خارج است و لازم است همه هنرمندان، نویسندگان، اصحاب رسانه، روحانیون و افراد تاثیرگذار جامعه در این مسیر نقش‌آفرینی کنند.
وی نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ وقف بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: اگر رسانه‌ها جلوه‌های زیبای وقف را به نمایش بگذارند، به طور قطع رغبت به انجام این سنت حسنه الهی افزایش خواهد یافت.
عادل، یکی از اقداماتی که می‌تواند در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه وقف تاثیرگذار باشد را بیان اهمیت و نقش موقوفات مختلف برای مردم دانست و تصریح کرد: بسیاری از موقوفات در حوزه بهداشت و درمان مشکلات بزرگی از مردم حل کرده‌اند که اگر در این مورد به مردم اطلاع‌‌رسانی شود، به طور علاقمندان به انجام این سنت حسنه الهی افزایش خواهند یافت.
وی با اشاره به برخی وقف‌های زیبا که در استان یزد و دیگر نقاط کشور انجام شده است، عنوان کرد: بیان زیبایی این وقف‌ها حرکت در مسیر وقف را تسریع می‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد یکی از موارد وقف در یزد را وقفی با عنوان دل‌های شکسته خواند و افزود: در این وقف بانویی زمین خود را وقف خرید کوزه برای کودکانی کرده بود که در مسیر آب‌انبارها، کوزه‌های آنها می‌شکست.
وی به بیان دیگر وقف‌های عجیب اما زیبا در استان یزد و دیگر نقاط کشور اشاره کرد و تصریح کرد: شاید معرفی این وقف‌ها توسط رسانه‌ها برای بسیاری از افراد تاثیرگذار باشد.
عادل همچنین به نقش رسانه‌ها در راستای معرفی نیازهای جامعه و لزوم به وقف در این موارد اشاره کرد و افزود: در برخی موارد واقفان در صورت کسب اطلاع از نیازهای جامعه، نیت وقف خود را در مسیر رفع این نیازها هدایت می‌کنند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقف‌های جدید در استان یزد اظهار داشت: امسال 30 وقف جدید در استان یزد در شهرستان‌های مختلف صورت گرفته که امیدواریم در هفته وقف امسال شاهد افزایش بیشتر آنها باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در استان یزد، این استان بتواند پیشگام در حوزه وقف و رفع نیازهای جامعه از محل درآمد موقوفات در راستای نیات واقفان باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین اظهار امیدواری کرد: هر کس در راستای فعالیت‌های خود و با توجه به توان و ظرفیت خود،‌ بتواند گامی در حوزه وقف بردارد.
در این مراسم از فعالان رسانه‌ای در حوزه وقف نیز تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا