امام جمعه یزد در بخشی از سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اقدامات  عربستان در کاهش قیمت نفت برای ضربه زدن به ایران را خیانت این کشور به اسلام،مردم خود عربستان و عملی برای کمک به اسرائیل دانست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی ،تقوا را بزرگترین توصیه انبیاء و ائمه از طرف خداوند متعال برای بشر دانست و ادامه داد:رعایت تقوا یعنی گام برداشتن در مسیر سعادت و کمال .

آیت الله ناصری عدم رعایت تقوا را موجب دور شدن از سعادت و بروز مشکلات اساسی برای انسان دانست و افزود:در تقوا ما برای تقرب به خدا از دستورات وی اطاعت می کنیم و نافرمانی وی را نمی کنیم و رعایت این حدود موجب قرب  به خدا و ارزشمند شدن انسان می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه اول به حدیثی از امام حسین (ع) درباره سبقت در خیرات و خوبی ها و راهگشایی در امور مسلمین اشاره و همگان را به عمل به فرامین الهی و توصیه های ائمه اطهار فراخواند.

امام جمعه یزد در ادامه توضیح آیاتی از قرآن درباره امیر المومنین  علی (ع) و شیعیان ایشان گفت: خود خدا در قرآن در سوره بینه بر حقانیت حضرت علی (ع )و تشیع تاکید کرده و رسول گرامی اسلام در زمان حیات خود بر این موضوع صحه گذاشته اند و اینگونه نیست کسی فکر کند تشیع فرقه ای برگرفته از اسلام است.

ایمان به خدا،عمل صالح و خشیت الهی از دیگر موضوعاتی بود که نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه اول برای استواری دین در وجود افراد بر آن تاکید کرد.

امام جمعه یزد در دومین خطبه نمازجمعه این هفته ضمن گرامی داشت ایام رحلت رسول مکرم اسلام ، شهادت امام حسن مجتبی (ع)و امام رضا (ع )گفت: پیامبران و ائمه سفیران الهی و نمایندگان خدا برای راهنمایی انسانها در رسیدن به سعادت هستند و اهمیت رسالت و زحماتی که در مسیر قرب الهی برای هدایت مردم متحمل شده اند باعث شده است ارادت مردم پس از گذشت سالهای سال نه تنها از ایشان کاسته نشود بلکه روزبه روز بر آن افزوده شده شود و این موضوع در مراسمی که هرساله برای سیدالشهدا و دیگر ائمه برگزار می شود مشهود است.

وی هدف اصلی خلقت را قرب الهی و سعادت دانست و انبیاء و اولیا را هادیان الهی در این مسیر دانست.

یار امام در دوران تبعید در خصوص وظیفه انسانها برای عمل به فرامین الهی گفت: حرکت امام راحل(ره) در پایه گذاری انقلاب اسلامی عمل به دستورات و احکام الهی بود ولی متاسفانه عده ای که انقلاب را بد فهمیده اند امروز دنبال سیاست بازی و ریاست طلبی افتاده اند که نوعی انحراف از مسیر اصلی انقلاب است.

وی ادامه داد: مسؤلین ما باید بدانند حاکمیتی که رسول الله و امیرالمومنین در دوران خود بوجود آورده اند نشانه حاکمیت اسلام است و باید برای برپایی حکومت اسلامی تلاش شود نه فقط حکومت.

امام جمعه یزد در بخشی از سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اقدامات  عربستان در کاهش قیمت نفت برای ضربه زدن به ایران را خیانت این کشور به اسلام،مردم خود عربستان و عملی برای کمک به اسرائیل دانست.

 آیت الله ناصری خطبه های نماز جمعه این هفته را با این جملات به پایان برد:خداوند متعال مسیر حرکت را برای ما مشخص کرده و مطمنا کسانی که در راه خدا گام برمی دارند نصرت خواهند شد پس با خدا باشیم، همانگونه که تا الان بوده ایم ،بایستیم ،در مسیر امام حسین (ع )حرکت و فداکاری کنیم و از توطئه های دشمنان باکی نداشته باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا