به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور طی سفری که روزهای 28 و 29 آذر ماه به یزد داشت از تعدادی از پروژه های سرمایه گذاری سطح استان بازدید نمود.

دکتر شیرکوند با حضور در شهرستانهای تفت، مهریز، یزد، میبد و اردکان از پروژه های شاخص و در حال اجرای آن شهرستان بازدید به عمل آورد.

طی این بازدیدها که با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستانها از جمله مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و فرمانداران هر شهرستان صورت گرفت دکتر شیرکوند از نزدیک در جریان روند امور قرار گرفت و اظهار داشت: از برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در پروژه های گردشگری می باشد که اینگونه سرمایه گذاری ها موجب احیای بافتهای تاریخی و رونق گردشگری خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان تصریح کرد: باتوجه به اینکه شهرستان تفت به عنوان شهر نمونه گردشگری معرفی شده است و دارای پتانسیل های کم نظیر در عرصه گردشگری طبیعی و میراث فرهنگی است و همپنین شهرستان میبد که دارای قابلیت های بارزی در زمینه میراث فرهنگی و صنایع دستی است با سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه گردشگری پایدار خواهند شد.

شایان ذکر است دکتر شیرکوند در شهرستان تفت از پروژه های کمپ توریسم درمانی محمد رسول ا... واقع در مسیر جاده یزد ـ تفت، مجتمع مهر ارم اسلامیه، بافت تاریخی اسلامیه، باغ صدری (نمیر) و پیست سخوید؛ در شهرستان مهریز از مجتمع خدمات رفاهی آتنا، کاروانسرای شاه عباسی مهریز، مزرعه پرورش آهو سریزد، مجموعه ارگ سریزد و کاروانسرای زین الدین؛ در شهرستان میبد از هتل آبشار، نارین قلعه، قلعه رکن آباد، کاروانسرای شمسی و خانه گلشن مهرجرد؛ در شهرستان اردکان از طرح پردیسان و خانه صدرالفضلا و در شهرستان یزد از هتل داد، هتل ارگ، مجموعه فهادان، مسجد جامع و هتل باغ مشیرالممالک بازدید کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا