معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار به همراه جمعي از مسئولان استان از 3 كشتارگاه طيور در استان بازديد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا بابايي" روز دوشنبه 1 دي ماه در بازديد از يك پروژه و دو طرح توسعه كشتارگاه هاي طيور در استان از نزديك در جريان روند اجراي اين طرح ها قرار گرفت.
بابايي ابتدا پروژه كشتارگاه طيور منتظري در جاده طبس را مورد بازديد قرار داد، اين واحد صنعتي تا كنون نزديك به چهار ميليارد تومان هزينه در بر داشته است كه در نهايت 12 ميليارد تومان بودجه نياز دارد و قرار است تسهيلات از صندوق توسعه ملي در اختيار اين واحد خصوصي قرار گيرد.
با راه اندازي اين واحد صنعتي سردخانه نگهداري دو هزار تني احداث خواهد شد و در هر ساعت كشتار چهار هزار قطعه مرغ و بوقلمون را پوشش خواهد داد.
اين واحد صنعتي بزرگترين و مجهز ترين كشتارگاه طيور استان يزد خواهد بود.
در ادامه معاون استاندار كشتارگاه مرغ طيور كوير يزد را بازديد كرد كه زير نظر اتحاديه تعاوني مرغداران استان فعاليت دارد و روزانه 25 هزار قطعه مرغ كشتار دارد و 70 نفر در اين واحد صنعتي در حال فعاليت هستند.
اين واحد طرح توسعه 800 متري را در دست ساخت دارد كه سالن كشتار به مكان جديد منتقل و ظرفيت را به 50 هزار قطعه خواهد رساند و براي 30 نفر اشتغال ايجاد خواهد كرد.
اين طرح توسعه كه تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد، هزينه اي بالغ بر 8 ميليارد تومان را در بر دارد كه تا كنون يك و نيم ميليار تومان هزينه شده است و از تسهيلات صندوق توسعه ملي نيز استفاده كرده است.
در ادامه اين طرح، سردخانه دو هزار تني و تونل انجماد 20 تني تا شهريور ماه سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
در پايان بابايي به كشتارگاه صنعتي طيور پرناز يزد رفت كه روزانه 14 هزار قطعه كشتار دارد و 80 نفر اشتغال ايجاد كرده است.
طرح توسعه اين واحد صنعتي دو سردخانه 400 تني و دو تونل انجماد با ظرفيت 30 تن انجماد است كه با تسهيلات 850 ميليون توماني بانك كشاورزي 30 نفر اشتغال ايجاد خواهد نمود.
گفتني است استان يزد حدود 60 درصد از مرغ زنده توليدي بيش از مصرف استان دارد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا