معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد گفت: حضور و فعالیت سازمان های مردم نهاد تبلور مردم سالاری دینی در کشور را به نمایش گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، مصطفی سالاری در جلسه انتخابات تعیین نماینده سازمانهای مردم نهاد در هیأت نظارت شهرستان یزد با بیان اینکه سابقه تأسیس سازمانهای مردم نهاد در دنیا به حدود 80 سال گذشته باز می گردد اظهار داشت: این سازمان ها در کشور ما از دیر باز تاکنون در قالب هیأت ها، صندوق های قرض الحسنه و ...در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت بوده اند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد با اشاره به برخی از ویژگی های سازمان های مردم نهاد افزود: سمن ها به دلیل انعطاف پذیری بالا و دور بودن از بوروکراسی دولتی و همچنین عدم توجه به منفعت شخصی و سود و زیان اقتصادی، برنامه ها و اهداف خود را به صورت خودجوش و داوطالبانه در ابعاد مختلف نظیر آموزش خانواده ، خیریه ، محیط زیست و ... دنبال می کنند.

وی با تأکید به اینکه سازمانهای مردم نهاد به عنوان یک پل ارتباطی قوی میان مردم و دولت هستند خاطر نشان کرد: سمن ها نیازها، مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسئولین رسانده و با ارائه راهکارها و پیشنهادات دولت را در مسیر رفع این مسائل یاری می کنند.

سالاری با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد تبلور مردم سالاری دینی هستند تصریح کرد: در دولت هشتم به منظور کاهش تصدی گری دولت در برخی امور، قوانین و مقررات مربوط به تشکیل سازمانهای مردم نهاد ابلاغ شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد با اعلام اینکه در سال 84 بالغ بر 60 سازمان مردم نهاد در شهرستان یزد به ثبت رسیده است گفت: متأسفانه در چند سال گذشته با توجه به سیاست دولت گذشته و عدم حمایت از سمن ها، در حال حاضر حدود 25 سازمان مردم نهاد فعال داریم و مابقی غیرفعال شده اند.

سالاری با بیان اینکه هر جامعه ای برای رسیدن به پیشرفت و اعتلاء نیازمند توجه به سرمایه های انسانی خود است اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته لایحه ای با هدف حمایت و تقویت سازمان های مردم نهاد تنظیم شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری یزد ابراز امیدواری کرد: با همراهی سازمان های مردم نهاد فعال شهرستان بتوانیم زمینه حضور گسترده تر مردم در عرصه های مختلف را فراهم سازیم.

وی در ادامه با اشاره به وظایف هیأت نظارت بر سمن ها گفت: در سال های گذشته نماینده سازمان های مردم نهاد شهرستان در هیأت نظارت از استان معرفی می شده است که امسال با تغییر رویکرد این امر با حضور سازمان های مردم نهاد شهرستان و رأی گیری انجام می شود.

مصطفی سالاری در پایان تصریح کرد: انشاء اله در سال های آتی نظارت بر سمن ها با هدف کمک و هدایت خواهد بود که در نتیجه علاوه بر افزایش کمیت شاهد بهبود کیفیت فعالیت ها آنان باشیم.

در ادامه این جلسه نجفی مشاور امور بانوان فرماندار یزد با بیان اینکه همه افراد نمی توانند جذب سیستم های اداری و دولتی شوند خاطر نشان کرد: این افراد می توانند در قالب تشکل های اجتماعی پتانسیل های خاصی را ایجاد نمودده و منشأ تحولات عظیم در بخش های سیاسی ، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا