فرماندار یزد گفت: وجود و گسترش سازمان‌های مردم نهاد یکی از ضروریات جامعه بوده و عامل مهمی در توسعه سیاسی و اجتماعی هر کشوری به حساب می آیند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در جمع مسئولین سازمانهای مردم نهاد شهرستان یزد گفت: فعالیت امروز سازمان های مردم نهاد نشأت گرفته از اقدامات اثر بخش در قالب هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردم بوده است که مایه افتخار و مباهات است.

فرماندار یزد با بیان اینکه باید روحیه کار جمعی را در بین مردم تقویت کنیم اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد تجربه ای است برای گرد هم جمع شدن، باهم بودن، تصمیم و هدفی واحد را دنبال کردن به منظور رفع مسائل و مشکلات است.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد به شکل جدید که به‌ نام «سمن» شناخته می‌شوند بر اساس رویکرد دولت‌ها فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده‌اند خاطر نشان کرد: دولت یازدهم در بحث افزایش کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد توجه ویژه ای دارد زیرا وجود و گسترش سازمان‌های مردم نهاد یکی از ضروریات جامعه بوده و عامل مهمی در توسعه سیاسی و اجتماعی هر کشوری به حساب می آیند.

شاکری شمسی با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید در مسیر اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی و کاهش تصدی گری از هیچ اقدام و تلاشی دریغ نخواهد کرد گفت: این قانون مسئولان را مکلف کرده است تا زمینه را برای حضور مردمی که اشتیاق دارند در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... فعاليت كنند ، فراهم نمایند.

فرماندار تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد با اشرافیت بر قوانین و مقررات، سرعت عمل و پائین آوردن هزینه ها می توانند در مسیر رسیدن به اهداف تعیین شده در اساسنامه بیشترین بهره وری را داشته باشند.

شاکری شمسی با تأکید به اینکه دیدگاه های شخصی بر سازمانهای مردم نهاد نباید حاکم شود افزود: اعضای سمن ها می توانند با تبادل نظر و استفاده از خردجمعی فارغ از هر گونه گرایش سیاسی در راستای اهداف خود فعالیت کنند.

شایان ذکر است در ادامه جلسه فرماندار یزد با اهداء لوح تقدیر از تلاشهای سید عباس هاشمی در مدت مسئولیت نماینده سازمان های مردم نهاد شهرستان در هیأت نظارت بر سمن ها تقدیر نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا