یزدفردا" معاون امور پبشگیری بهزیستی استان یزد با بیان اینكه آمار دقیقی از مصرف كنندگان روانگردان شیشه نداریم تاكید كرد: رشد باورهای غلط در بین مردم در مورد مصرف شیشه نگران كننده و خطرناك است.

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس استان یزد: ،در نشست هم اندیشی كارزار شیشه (كمپین) كه در شهرستان اشكذر برگزار شد " محمد علی صادقی پور" گفت: با توجه به مشكلاتی كه مصرف شیشه در جامعه ایجاد كرده است لزوم برطرف كردن باورهای غلط مردم در خصوص این ماده ضروری است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان یزد گفت: افزایش مصرف شیشه یکی از معضلات کشور است و فعال کردن این کارزار یا کمپین با بهره گیری از خرد جمعی ، خانواده ها ، مسئولان و رسانه ها در زمینه کاهش گرایش به این مواد موثر است.

وی از نگرش های غلط مردم استان درباره مصرف شیشیه یاد كرد و گفت: بیش از 89درصد از مردم استان باور دارند كه شیشه باعث تشدید تمركز حواس می شود و این در حالی است كه بیش از 83درصد از همین دسته فكر می كنند یك بار مصرف شیشه اعتیاد نمی آورد .

وی افزود : 86 درصد از مردم استان یزد بر این باورند كه رفاقت با فردی كه شیشه مصرف كرده است مشكلی بوجود نخواهد آورد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان یزد در پایان گفت: باتوجه به شیوع مصرف شیشه در کشور و تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر به سمت مواد محرک ، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایش نوجوانان و زنان به این ماده خطرناک(شیشه) لزوم پیشگیری و اجرای برنامه های پیشگیرانه در اولویت کاری قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا