استاندار یزد تصریح کرد: ما به تناسب پیشرفتهای تکنولوژی، در ارتباط با سبک زندگی تغییراتی داشته ایم و باید بررسی کنیم که چگونه با این تغییرات سازگاری داشته باشیم که آسیب کمتری ببینیم و راه های استفاده صحیح از ابزارهای ارتباطی و تکنولوژی روز دنیا را بیاموزیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" در نشست هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد که با حضور"حریرچی" قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن همایش های باقرالعلوم(ع) یزد برگزار شد، با اشاره به تغییر سبک زندگی شهروندان در عصر جدید، شهرنشینی و پیشرفت تکنولوژی را از عوامل موثر در تغییر نوع بیماریهای انسان امروز برشمرد و با طرح این سوال که " آیا با تغییر سیمای بیماریها، محیط آموزشی دانشگاه های پزشکی و ساختارهای سازمانهای خدمات بهداشت و درمان نیز متناسب با آن تغییر کرده است ؟ " خواستار بررسی این امر شد.
استاندار یزد گفت: وقتی با صورتهای جدیدی از بیماری مواجهیم، طبیعی است که مقابله با آن، علم و تخصص خاص خود را طلب می‌کند و باید به همان تناسب، سیستم های آموزشی و هم ساختارهای خدماتی بهداشت و درمان تغییر کند.
وی سپس به طرح ارتقاء سلامت شهروندان با مشارکت خود مردم اشاره نمود و شناسایی، سازماندهی، توانمند سازی مردم و افزایش زمینه مشارکت جمعی آنان دراین طرح را، راهکار بسیار موثری دانست که کارها را به صورت شبکه ای و باهمت مردم پیش می برد و آنگاه افزود: این مسائل باید در میان مردم به فرهنگ تبدیل شود و مردم از این فضا بهره ببرند و طبیعی است که اجرای آن به ظرافت و برنامه ریزی خاص خود نیاز دارد.
میرمحمدی تصریح کرد: ما به تناسب پیشرفتهای تکنولوژی، در ارتباط با سبک زندگی تغییراتی داشته ایم و باید بررسی کنیم که چگونه با این تغییرات سازگاری داشته باشیم که آسیب کمتری ببینیم و راه های استفاده صحیح از ابزارهای ارتباطی و تکنولوژی روز دنیا را بیاموزیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان به نقش تشکل های مردمی و کانونهای فرهنگی اجتماعی در اجرای طرح ارتقاء سلامت اجتماعی تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی مناسب و مشخص شدن نقش مردم برای حرکت در این مسیر شد.
استاندار یزد در پایان با تشکر از تلاشها و خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همت و بزرگمنشی پزشکان استان، ابراز امیدواری نمود تا با همکاری همه نهادها از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد، مراکز آموزش عالی و تشکلهای مردمی، بتوان در راستای اجرای طرح ارتقاء نظام سلامت و خود مراقبتی درجامعه گام برداشت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا