جلسه شورای راهبری منطقه ویژه علم و فناوری یزد که در دانشگاه یزد برگزار و در آن  در خصوص معماری و شهرسازی منطقه ویژه علم و فناوری یزد بحث و تبادل نظر شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه علم و فناوری یزد در گزارشی به روابط عمومی دانشگاه گفت: در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر درباره معماری و شهرسازی منطقه ویژه با حضور متخصصان ذی ربط، مقرر شد ضوابط لازم با در نظر گرفتن طرح کسب و کار منطقه، تدوین و در اختیار کارگروه امور زیربنایی استان قرار گیرد تا در واگذاری اراضی مورد توجه قرار گیرد.

مهدی سالاری افزود: علاوه بر آن موضوع طرح مطالعاتی طراحی نظام پایش شاخص های کلیدی در منطقه ویژه علم و فناوری یزد که از طرف مشاور پیشنهاد شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

 وی در خصوص محدوده فیزیکی که برای منطقه ویژه علم و فناوری یزد در نظر گرفته شده است گفت: با توجه به مصوبه کارگروه امورزیربنایی و شهرسازی، و شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری اراضی حد فاصل شهرستان اردکان تا مهریز به طول تقریبی 100 کیلومتر و عرض 15 کیلومتر حول محور مواصلاتی سنتو (جاده کمربندی و اصلی اردکان تا مهریز) که بخشی از شهرستان های اردکان و میبد و اشکذر و یزد و مهریز و تفت را در بر می­گیرد به عنوان محدوده فیزیکی منطقه ویژه علم و فناوری انتخاب شده است.

 مهدی سالاری افزود: پس از طرح موضوع در کمیسیون دایمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور این محدوده فیزیکی منطقه به تصویب کمیسیون مربوطه رسیده است.

 شایان ذکر است اعضای شورای راهبری منطقه ویژه علم و فناوری یزد دکتر محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد –داریوش پورسراجیان رییس پارک علم و فناوری یزد – سید مجتبی حسینی پور مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری، اکرم فداکار مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری یزد - دکتر احمدرضا فقیه خراسانی معاون پارک علم و فناوری یزد و مهدی سالاری مدیر عامل سازمان منطقه ویژه علم و فناوری هستند.

خبر: الهام میرفخرائی

عکس: فاطمه تیو

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا