معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار يزد گفت: بايد دغدغه مقابله با آلايندگي دهليز اردكان – مهريز كه انبوهي از صنايع را در خود جاي داده ، در ناحيه صنعتي زارچ نيز در نظر گرفته شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا بابايي" روز شنبه 27 دي ماه در هشتمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان كه در سالن حميديا يزد برگزار شد، در ابتدا در خصوص ناحيه صنعتي زارچ خواستار توجه به بخش خصوصي شد و افزود: بايد دغدغه مقابله با آلايندگي دهليز اردكان – مهريز كه انبوهي از صنايع را در خود جاي داده در اين ناحيه صنعتي در نظر گرفته شود.
وي خاطر نشان كرد: صنعتگران در مناطقي ميل سرمايه گذاري دارند كه زير ساخت هاي لازم فراهم شده باشد.
بابايي احداث شهرك صنعتي در اين منطقه را به معناي عدم احداث اين مهم در مناطق ديگر ندانست و گفت: بايد شرايطي فراهم گردد تا سرمايه گذاري در استان به نحو احسن صورت پذيرد.
اين مقام مسئول در ادامه جلسه به ارائه توضيحاتي در خصوص طرح مناريد پرداخت و اجراي اين طرح در چهار شهرستان "كمكوئيه"، "بنستان"، "وحدت آباد" و "كريم آباد" در شهرستان بهاباد را يادآور شد و افزود: مديران ارشد استان در پي توسعه اين طرح به ساير شهرستان هاي استان نيز هستند.
وي مديريت ذهن ها به سمت بهترين بهره برداري از منابع طبيعي را از مزاياي طرح مناريد دانست و گفت: جلسه اي با فرمانداران استان در راستاي توسعه اين مهم صورت گرفته و در ادامه با بخشداران نيز اين امر تداوم خواهد يافت.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار نيز در اين جلسه با اشاره به ضرورت ايجاد شهرك صنعتي در منطقه زارچ، با تاكيد بر محوريت صنايع كم آبخواه و "هاي تك" در اين منطقه، گفت: بخش خصوصي بايد مورد توجه ويژه در اين خصوص قرار گيرد.
"سيد محمد رضا سيد حسيني" يادآور شد: ايجاد اين شهرك صنعتي در اين منطقه جلوگيري از پراكندگي صنايع در شهرستان يزد را به دنبال دارد.
در اين جلسه گزارشي از احداث ناحيه صنعتي زارچ ارائه شد كه پس از بحث و تبادل نظر، اجراي اين پروژه توسط شركت شهرك هاي صنعتي به تصويب اكثريت اعضا رسيد.
سپس گزارش سند راهبردي مديريت يكپارچه منابع طبيعي – پايلوت بهاباد- ارائه شد كه مورد بحث قرار گرفت.
همچنين مصوبات كارگروه تخصصي اشتغال استان نيز به اعضا ارائه شد و در پايان كليات بودجه توسعه راه هاي روستايي قانون بودجه 93 به مبلغ يك و هشت دهم ميليارد تومان به تصويب اعضاء رسيد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا