دومین جلسه ارتقاء سطح علمی و توانمندیهای اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس در امر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نو پدید در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزارشد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، رئیس گروه انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان گفت :  با توجه به مصوبه شورای اداری آموزش و پرورش مبنی بر ضرورت ارتقاء سطح اگاهی اعضای انجمن اولیاء و مربیان،  این سلسله نشست ها با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد برگزار می شود.

محمد مهدی محقق با تشکر از همکاری معاونت اجتماعی دادگستری در برگزاری این جلسات خاطر نشان کرد این دومین جلسه ای  است که برگزارشده و این سلسله نشست ها تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این جلسه از همکاری مشترک با مدارس جهت اطلاع رسانی و آگاهی بیشتر اعضاء خبرداد و افزود: هرچه بیشتر، خانواده ها از مسائل خاص قضایی آگاهی داشته باشند باکاهش پرونده دادرسی همراه خواهیم بود.

رفاهی یکی از عوامل بسیاری از بزهکاری ها و وقوع جرم را ، عدم آشنایی مردم و خانواده ها با مسائل قضایی دانست.

در ادامه این جلسه تولایی مدرس دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه یزد به بیان خصوصیات دانش آموزان در مقطع ابتدایی اشاره نمود و افزود: باید در این دوران به آموزش قوانین پرداخت تا نگرش درست و شکل گیری شخصیت و آموزش زندگی متعادل را بیاموزند.

تولایی گفت : کشف و ظهور استعدادها از مواردی است که در این دوران به اوج خود می رسد و باید در برنامه های مختلف دانش آموزان وجود داشته باشند تا استعدادهایشان نمایان گردد.

 















  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا