سومین دوره طرح دانش آموز آماده در روزهای سخت (دادرس) در استان یزد باحضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و مسئولین آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد/ در این جلسه که با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری و معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش ، روسای شعب هلال احمر استان و روسای نواحی آموزش و پرورش استان و کارشناسان مرتبط با حوزه دادرس ، شورای معاونین و هیئت مدیره هلال احمر استان در سالن باقرالعلوم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر حمید پارسائیان با توجه به اهمیت آموزش های امدادی به دانش آموزان عنوان کرد : طرح دادرس می تواند در صورت همکاری و اجرای مناسب به یکی از طرح های ماندگار و اثربخش و عمیق در کشور تبدیل شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطر نشان کرد: این سومین سالی است که با همکاری دو دستگاه این طرح برگزار می شود

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان نیز در این همایش اعلام کرد: سال گذشته 174 مدرسه و بیش از 2500 دانش آموز دختر و پسر آموزش های امدادی را به همراه مربیان خود فرا گرفتند که در سال جاری با افتتاح 150 کانون دانش آموزی در مدارس استان طرح دادرس بعنوان اولین برنامه کانون ها اجرا خواهد شد.

حامد صدیقی با اعلام اینکه کانون های دانش آموزی یکی از کانون های چهار گانه مصوب سازمان دانش آموزی وزرات آموزش و پرورش جهت حضور در مدارس می باشد عنوان کرد: این کانون دانش آموزی تا پایان سال تحصیلی به تجهیزات آموزشی امدادی مجهز خواهد شد.

معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش نیز در این جلسه ضمن تشکر از جمعیت هلال احمراستان یزد جهت برگزاری این افتتاحیه گفت : سهمیه بندی شهرستانهای استان جهت اجرای طرح دادرس با توجه به جمعیت خانوار آن شهرستان صورت خواهد گرفت و ابراز امیدواری کرد بتوان این طرح را هرچه بهتر اجرایی ساخت.

گفتنی است طرح ملی دادرس در استان یزد از امروز آغاز شده و آموزش های عملی آن از دهه مبارک فجر تا 20 اسفند صورت خواهد پذیرفت و المپیاد درون مدرسه ای و مسابقات شهرستانی دادرس در فروردین و اردیبهشت ماه سال 94 اجرایی خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا