مجمع بیماران خاص و پیوند اعضاء استان یزد محمد دهستانی را به عنوان رئیس جدید این هیئت انتخاب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، مجمع انتخابات رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضاء استان یزد با حضور محمد باقر فاطمی‌نسب رئیس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضاء ، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، علی اصغرحسینی معاون توسعه ورزش این اداره کل صبح امروز 28 دی ماه برگزار شد.

برای تصدی ریاست هیئت بیماران خاص و پیوند اعضاء استان یزد چهار نفر کاندید شده بودند که با انصراف سه تن از نامزدها محمد دهستانی تنها نامزد تصدی سکانداری این هیئت به ارائه برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های اجرایی خود پرداخت.

اعضای مجمع انتخابات رئیس هیئت پس از استماع نقطه نظرات نامزد ریاست هیئت و با دستور رئیس فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا، وارد مرحله اخذ رای شدند  که محمد دهستانی موفق شد با کسب 18 رای از 18 رای ماخوذه اعتماد مجمع انتخاباتی را کسب کند و برای چهار سال سکاندار این هیئت شود.

لازم به ذکر است در سال 1390 فدراسیون ورزشی بیماری‌های خاص و پیوند اعضاء در فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ادغام شد و در تیرماه سال جاری از این فدراسیون جدا و به عنوان فدراسیون مستقل احیا و شروع به فعالیت کرد.

رئیس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضای کشور در این جلسه با تقدیر از اداره کل ورزش و جوانان استان جهت زمینه سازی برگزاری مجمع، این فدراسیون را بیمه شده حضرت ابوالفضل العباس دانست و گفت: به فضای مجامع و هیأت‌ها علاقه خاص قائلم و همیشه شخصا در مجمع ها حاضر می شوم چرا که مجامع اتاق فکر و سیاستگزار هیأت هستند و کاربرد آن تنها برای انتخاب رئیس نیست.

 سید باقر فاطمی نسب از اعضای هیأت ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضاء استان یزد خواست یه طور مستمر جلسات مختلفی برگزار و علاوه بر ارائه مشاوره به مسوولین هیأت و بررسی نقاط ضعف و قوت به راهکار و پیشنهاد جهت بهبود روند فعالیت‌ها مبادرت ورزند.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه ای برای بیماران خاص قائل است اظهار داشت: خوشبختانه هیئت های استانی بیماران خاص و پیوند اعضاء در حالی شکل میگیرد که یکی از دغدغه های این دولت پرداختن به بیماران خاص و درصدد رفع مشکلات و دغدغه این بیماران است و اولین اقدامات دولت تدبیر و امید تامین و ارزان کردن داروهای درمانی بیماران خاص بود.

رئیس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضاء تصریح کرد: حوزه زیرپوشش فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا، حوزه بسیار گسترده و پرکاری است و از زمانیکه این فدراسیون از ورزش ناشنوایان جدا شده شاهد اتفاقات مثبت در آن بودیم و امیدوارم این اقدامات از نظر کمی و کیفی توسعه یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد هم در این مجمع گفت: با قشری سر و کار داریم که نیاز به کمک و مساعدت بیشتری دارند و این اقدام موجب اجر اخروی برای هر فرد و یا مسئولی خواهد بود.

مسعود شریعتی با اشاره به این که این بیماران باید از خانه های خود خارج شوند اعلام کرد:این بیماران را باید شناسایی کرد و با دادن انگیزه به آن ها کاری کرد که از خانه های خود خارج شده و به سمت ورزش بیایند تا با ورزش بتوانند به زندگی خود انرژی ببخشند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا