دیدار مدیرعامل بندرخشک پیشگامان با معاون عمرانی استاندار یزدمدیرعامل و معاون اقتصاد و بازرگانی بندرخشک پیشگامان یزد با معاون عمرانی استاندار یزد دیدار وگفتگو کردند.

بنابراین گزارش، مدیرعامل بندرخشک پیشگامان در این دیدار با اشاره به توانمندی گروه تعاونی پیشگامان در تامین بودجه اجرای پروژه خاطرنشان کرد: مردم با اعتماد به گروه تعاونی پیشگامان و سپردن سرمایه های خرد خود به این گروه تعاونی، سهم خود را در توسعه استان ایفا کرده اند.
محمد سعید آدابی افزود: خوشبختانه گروه پیشگامان با جمع آوری این سرمایه های خرد و تبدیل به ان سرمایه های بزرگ توانایی کامل برای اجرای پروژه حیاتی و مهم بندرخشک یزد را دارد.
وی افزود: با حمایت بیشتر دولت و مسئولان می توان با رفع مشکلات و چالش های پیشرو هرچه سریع تر بهره برداری از اولین بندرخشک تعاونی ایران آغاز شود.
مدیرعامل بندرخشک پیشگامان با اشاره به اینکه فاز مطالعاتی بندرخشک یزد اتمام یافته است، گفت: هم اکنون پروژه وارد فاز اجرایی شده و با تمام توان در حال ساخت بخش های مختلف بندر هستیم و خوشبختانه زیرساخت های پروژه انجام و اتصال ریلی آغاز شده است و به زودی طبق برنامه زمانبندی به اتمام خواهد رسید.
معاون عمرانی استاندار یزد نیز در این دیدار با تاکید بر موقعیت استان یزد در ایجاد بندرخشک گفت: استان یزد، موقعیت ترانزیتی و استراتژیک آن زمینه ایجاد بندرخشک را دارد .
سیدمحمدرضا سیدحسینی خاطرنشان کرد: مسئولان استان یزد برای ایجاد بندر خشک در استان از ابتدای آغاز روند این بندر تا کنون حمایت لازم را کرده اند و از این به بعد نیز حمایت خواهند داشت.
وی افزود: بندرخشک یزد باید هرچه سریع تر به مرحله اجرایی برسد و روند اجرای بخش های پروژه تسریع یابد.
معاون عمرانی استاندار یزد با تاکید بر نگاه اقتصادی و بازرگانی در کنار اجرای فازهای اجرایی بندرخشک گفت: موقعیت خوب استان یزد در بحث حمل و نقل و ترانزیت کالا این امکان را می دهد که بندرخشک یزد بتواند نقطه عطف فعالیت های بندرخشک ایران شود.
در این دیدار ندافیون، معاون اقتصاد و بازرگانی بندرخشک پیشگامان نیز با اشاره به توانمندی های گروه تعاونی پیشگامان و همچنین فعالیت های صورت گرفته در عرصه بازرگانی بندرخشک یزد گفت: خوشبختانه موقعیت احداث این بندر سبب شده است تا برای حضور شرکت های مختلف مشکل خاصی نداشته باشیم و برندهای مطرح حمل و نقل و ترانزیت و همچنین فعالیت های بازرگانی علاقه مند به حضور در بندرخشک یزد هستند.
گفتنی است بندرخشک پیشگامان یزد به عنوان تنها بندرخشک که از هیئت محترم دولت مجوزهای لازم را اخذ کرده در 30 کیلومتری جنوب یزد در شهرستان مهریز در حال ساخت است و تاکنون روند اجرایی خوبی داشته است.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا