دیدار مدیرعامل بندرخشک پیشگامان با معاون برنامه ریزی استاندار یزدمدیرعامل بندرخشک پیشگامان با دکتر بابایی معاون برنامه ریزی استاندار یزد دیدار و گفتگو کرد.

            در این دیدار مدیرعامل بندرخشک پیشگامان با اشاره به روند شکل گیری بندرخشک پیشگامان گفت: خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته توسط سهامداران و مسئولان، فاز مطالعاتی احداث بندر چندماهی است به اتمام رسیده و هم اکنون مدتی است که روند اجرایی ایجاد بخش های مختلف بندرخشک با جدیت شروع شده است.
          محمد سعید آدابی با اشاره به فعالیت بندرخشک پیشگامان گفت: موقعیت استراتژیک استان در بحث حمل و نقل و بازرگانی و همچنین صدور مجوز ایجاد اولین بندرخشک ایران در یزد توسط هیئت محترم دولت مساعدت و همکاری بیشتر مسئولان استان را می طلبد.
 وی با اشاره به عملیات اجرایی بخش های مختلف گفت: بسیاری از قسمت های پروژه حالت اجرایی گرفته است به طوریکه بخش هایی همچون احداث جاده ، RCC,سیل بند ، برق رسانی، خدمات زیرساختی، کمربند سبز ده هکتاری  و ده ها عنوان دیگر به اتمام رسیده است و بخش هایی همچون ساخت انبارهای عمومی، محوطه پنح هکتاری کانتینری، محوطه خدمات حمل و نقل پیشرفت قابل توجهی داشته و به زودی به اتمام می رسد.
         آدابی با آغاز اتصال ریلی بندرخشک پیشگامان به شبکه ریلی کشور اشاره کرد و گفت:با صدور مجوزهای مربوطه هم اکنون مراحل زیرسازی ریل ها و ایستگاه اختصاصی 15 خطی بندرخشک آغاز شده است و تا چندماه دیگر قطارها امکان عبور از این خط را خواهند داشت.
         مدیرعامل بندرخشک پیشگامان در پایان تاکید کرد: بسیاری از پروژه ها به صورت شبانه روزی در حال انجام است و برنامه های اجرایی بخش های مختلف بندر با جدیت و با برنامه زمانبندی در دست اجراست.
        معاون برنامه ریزی استاندار یزد نیز در این دیدار با تمجید از سرعت و جدیت گروه پیشگامان در احداث بندرخشک گفت: خوشبختانه با حمایت های لازم مجوز اولین بندرخشک کشور در استان یزد توسط هیئت دولت صادر شد.
        محمدرضا بابایی با اشاره به ضرورت تسریع در اتمام فاز اول بندرخشک گفت: استان و مسئولان دولتی هر گونه حمایتی را از احداث و فعالیت این پروژه بزرگ انجام خواهند داد و بر همین اساس باید بندرخشک یزد سریع تر به مرحله اجرایی برسد.
        وی افزود: در سفر دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به یزد ضمن بازدید از پروژه بندرخشک قول همکاری و مساعدت برای رفع مشکلات  احتمالی آیین نامه ای در این خصوص را ابراز کردند و به جد در این پروژه همراه هستیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا