مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ازارسال فهرست طرح ها و برنامه های این استان برای طرح پایتخت کتاب ایران خبر داد.

علی غیاثی ندوشن با اعلام این خبر گفت:استان یزد با توجه به قابلیت و ظرفیت های قابل توجه فرهنگی و بومی می تواند الویت وانتخاب اصلی برای پایتخت کتاب ایران باشد.
وی با بیان اینکه حفظ فرهنگ بومی یزد و برقراری ارتباط با سایر فرهنگ ها از شاخص های قابل توجه استان یزد،است،اظهار داشت: نشاط آفرینی پیرامون موضوع کتاب را درالویت کاری خود قرار می دهیم.
وی گفت: بازآرایی شهری و نمایش به صورت ویترین کتاب، تبلیغات شهری، ساخت و نمایش آثار حجمی و ایستگاههای کوچک مطالعه از اهم برنامه های استان یزد برای پایتخت کتاب ایران است.
این مقام مسئول،ایجاد اشتیا ق و میل به خواندن و نوشتن در بین کودکان واستفاده از کتاب در راستای حل مشکلات اجتماعی از دیگر برنامه های استان یزد در این زمینه است.
غیاثی ندوشن همچنین با بیان اینکه یزد از مشاهیر و مفاخربرجسته ای همچون مهدی آذریزدی،ایرج افشار وفرخی یزدی بهر ه برده است،خواهان همفکری و همکاری همه دلسوزان عرصه فرهنگ برای مطرح شدن استان یزد برای انتخاب پایتخت کتاب ایران شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استانی با حضور بیش از 300ناشر در یزد خبر داد و گفت:این نمایشگاه اوایل اسفند ماه در یزد برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا