ساخت مستند زندگی نامه دکتر اصغر دادبه از چهره‌های ماندگار درعرصه ادبیات عرفانی و فلسفه اسلامی در شرکت پیشگامان پرواز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان, تهیه و ساخت این مستند که توسط شرکت پیشگامان رسانه و آگهی زبده ( پرواز ) و به کارگردانی مسعود زارع, در حال انجام است, نگاهی اجمالی به زندگی و ابعاد مختلف شخصیت این استاد فرهیخته دارد.

در ساخت این مجموعه اساتید و بزرگانی چون دکتر حداد عادل ( رئیس فرهنگستان و ادب فارسی ), دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن ( شاعر مترجم و پژوهشگر ), دکتر سیدکاظم موسوی بجنوردی ( رئیس دائره المعارف بزرگ اسلامی ), دکتر فتح الله مجتبایی ( عضو پیوسته فرهنگستان و ادب فارسی ) و ... در خصوص شان علمی و شخصیتی دکتر دادبه به ایراد سخن می پردازند.

‌اصغر دادبه (متولد ۱۳۲۵ در یزد)، استاد فلسفه اسلامی و موسس و استاد دانشکده ادبیات عرفانی دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر گروه ادبیات دائرةالمعارف بزرگ اسلامی همچنین مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است. علی‌اصغر دادبه در سال ۱۳۸۱، در دومین همایش چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار درعرصه ادبیات عرفانی و فلسفه اسلامی معرفی شد.

او در خرداد سال ۱۳۴۴ پس از اخذ دیپلم، موفق به ادامه تحصیل در دانشگاه تهران در رشته الهیات ، گرایش حکمت و فلسفه اسلامی گردید. پس از دوره لیسانس، در شهریور همان سال یعنی ۱۳۴۸ به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری همان رشته پرداخت و از پایان نامه دکترای خود در خرداد ۱۳۵۹ دفاع کرد.

او مؤلف حدود سیصد مقاله فلسفی، عرفانی، کلامی، ادبی در دائرةالمعارف‌ها، مجلات دانشگاهی و مجلات غیردانشگاهی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا