رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد از امکان دسترسی دانشجویان این دانشگاه به 5 پایگاه آنلاین اطلاعاتی و حدود 360 پایگاه آفلاین اطلاعاتی در کتابخانه مرکزی خبر داد.

دکتر محمدمهدی جلیلی گفت: همچنین  پایگاه های مگ ایران و سیویلیکا نیز در دسترس کاربران بوده و امکان تهیه مقالات داخلی از آن هم فراهم است.

وی با اشاره به آمار موجود کتابخانه مرکزی دانشگاه گفت: در سال جاری در حدود 70درصد منابع سفارش داده شده از سوی کاربران کتابخانه، خریداری شده است و مطابق برنامه بلندمدت کتابخانه تا سال 99 با تامین بودجه لازم 95درصد منابع سفارش داده شده خریداری خواهد شد.

وی وضعیت کتابخانه مرکزی دانشگاه را نسبت به سایر دانشگاه های کشور مطلوب توصیف کرد و افزود: درحال حاضر کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد 172هزار و نهصد وهفتاد وپنج نسخه کتاب فارسی و 46هزارو هفتصد و پنج نسخه کتاب لاتین دارد.

به گفته وی در کتابخانه های دانشگاه های فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان،علم و صنعت و صنعتی شریف به ترتیب 161هزار، 82هزار و سیصد و هشتاد و دو،63هزار و هفتصد و پنجاه و 28هزار و چهارصد و نود و یک نسخه کتاب فارسی وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به آمار کتاب های لاتین موجود در این دانشگاه ها افزود: هم اکنون در دانشگاه فردوسی مشهد 94هزار، دانشگاه صنعتی شریف 82هزار و هشتصد و چهار، دانشگاه علم و صنعت 81هزار و دویست و پنجاه و هشت و دانشگاه صنعتی اصفهان 64هزار و یازده نسخه کتاب لاتین وجود دارد.

خبر: الهام میرفخرایی










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا