در نشست مشترک رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با رئیس دانشگاه یزد و معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد که در دانشگاه یزد برگزار شد، درباره گسترش همکاری علمی و تحقیقاتی دانشگاه فنی و حرفه ای با دانشگاه یزد و فراهم نمودن مقدمات امضای یک تفاهم نامه همکاری بحث و تبادل نظر شد.

دکتر مسعود شفیعی، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی، با مثبت ارزیابی کردن نتایج سفرش به این استان گفت: با پیگیری های انجام شده برای ارتقای دانشگاه ها، سفرهای استانی را شروع کردیم و این هفته نیز به استان یزد آمدیم. وی افزود: اموزشکده های ما جایگاه خوبی دارند زیرا دانشگاه فنی  و حرفه ای دانشگاهی تقاضا محور و کارآفرین است و با بازارکار ارتباط نزدیکی دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: ما در ملاقات هایی که با مسؤولان استانی داشتیم ظرفیت های استان را شناختیم و مشاهده کردیم که کارهای بهتری نیز می توان انجام داد و بنا داریم با هماهنگی ها، دانش آموختگان ما در راستای نیاز صنعت تربیت شوند و برای بازار کار مفید باشند.

دکتر مسعود شفیعی بیان کرد: در جلسه ای که در دانشگاه یزد با رئیس دانشگاه یزد و معاون سیاسی امنیتی استاندار داشتیم قرار شد که ما تفاهم نامه ای داشته باشیم تا با حضور در بخش های صنعتی نیازهای آنها را بشناسیم و در همین راستا دوره هایی را برای تربیت دانشجویان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: ما حتی بنا داریم که لیسانس رشته های مهندسی را به صورت فنی و حرفه ای داشته باشیم زیرا فناوری ها به اندازه ای ارتقا پیدا کرده که دیگر تربیت تکنسین جوابگوی نیازها نیست و ما باید مهندسان و لیسانسیه هایی را برای کار با فنآوری های نو تربیت کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ما با دانشگاه یزد قرار شد برنامه ای داشته باشیم که برای دانش آموختگانی که از دانشگاه های عرضه محور دانش آموخته شده اند و مهارت های لازم را ندارند دوره های  آزاد برگزار کنیم تا آموزش های لازم به آنها داده شود. دکتر مسعود شفیعی افزود: در این راستا در تلاشیم حتی دانش آموزان غیر هنرستانی را نیز جذب کنیم. وی ادامه داد:‌ دانشگاه ما دانشگاهی کارآفرین است و باید کارهایی انجام دهد که صنعت بدان نیاز دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: ما اعتقاد به خرد جمعی و همفکری و مشارکت استان ها داریم تا جایگاه استانی این دانشگاه نیز ارتقا پیدا کند. وی در پایان گفت: من از سفر خود به یزد راضی هستم و اثرات خوبی نیز داشت که امیدواریم بتوانیم استان یزد را به عنوان استان الگو و نمونه ارتباط صنعت و دانشگاه برای سایر استان ها معرفی کنیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا