به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: رییس حوزه هنری یزد با بیان این مطلب به تشریح برخی از برنامه های این مرکز در بزرگداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.
محمد صادق کوچک زاده اکران فیلم داستانی "حشره کُش" به نویسندگی و کارگردانی محمد مفیدی را از مهمترین برنامه های این مرکز در این ایام عنوان کرد و گفت: این فیلم که به موضوع انقلاب اسلامی می پردازد با مشارکت حوزه هنری تولید شده و همزمان با آغاز ایام ا... دهه مبارک فجر بر روی پرده سینما تک یزد به مدت یک ماه به نمایش در می آید.
وی افزود: در این ایام قرار است از دو کتاب با موضوع انقلاب اسلامی با عناوین "روز شمار انقلاب یزد" نوشته محمد رضا کلانتری سرچشمه و جواد بهبود زاده و "گزیده افتخار" شامل اسناد و اعلامیه های انقلاب در یزد، اثر محمد رضا کلانتری سرچشمه رونمایی شود.
دبیر اولین جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد از برگزاری این رویداد هنری در آستانه دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با عنوان "یزد، شهر نغمه های امید" از 6 تا 9 بهمن در بخش های اصلی، جنبی و ویژه با حضور بیش از 200 هنرمند در یزد برگزار می شود.
کوچک زاده با بیان این که بیش از 135 اثر در بخش رقابتی این جشنواره حضور دارد گفت: این آثار توسط 10 تن از هنرمندان برجسته موسیقی کشور داوری می شود و برگزیدگان هر بخش شامگاه نهم بهمن معرفی و تجلیل خواهند شد.
رییس حوزه هنری یزد دیدار با خانواده های معظم شهدای هنرمند، تقدیر از برخی پیشکسوتان و فعالان عرصه هنر، برپایی نمایشگاه آثار تجسمی، نشست نقد و بررسی آثار نمایشی، توزیع اقلام فرهنگی و ... را از دیگر برنامه های این نهاد در دهه فجر برشمرد.
وی هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد فضایی شاد و با نشاط همراه با تبیین آرمان ها و ترویج دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان کرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا