فرماندار يزد در دهمين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد گفت: برنامه هاي ايام الله دهه فجر در مدارس با مشاركت دانش آموزان، معلمين و خانواده ها برگزار شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در اين جلسه با تبريك هفته شوراي آموزش و پرورش گفت: شوراي آموزش و پرورش به عنوان نهادي است كه پشتوانه آن خردجمعي و استفاده از نظرات صاحب نظران و متخصصاني است كه وجه مشترك همه آنها عشق به نظام تعليم و تربيت است.

فرماندار يزد افزود: خوشبختانه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد كه از اعضاي فرهيخته و صاحب نظر در حوزه تعليم و تربيت تشكيل شده است، توانسته گامهاي بسيار خوبي را در راستاي رفع مسائل ومشكلات آموزش و پرورش بردارد.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با اشاره به 29 دي ماه روز ملي هواي پاك خاطرنشان كرد: متأسفانه در حال حاضر آلودگي هاي موجود در هوا مشكلاتي را براي مردم بويژه دو قشر خردسال و مسن جامعه به ارمغان آورده است.

وي با بيان اينكه دولت در زمينه رفع آلودگي هوا اقدامات خوبي را انجام داده است اضافه كرد: در شهرستان يزد نيز همه مديران دستگاه هاي اجرايي موظف به ارائه برنامه هاي خود بر مبناي شعار سلامت محوري هستند.

عالي ترين مقام اجرايي در شهرستان يزد تصريح كرد: در چند ماه گذشته كارگروه هاي مختلفي در فرمانداري تشكيل شده و اقدامات قابل توجهي در بحث كاهش آلايندگي هاي زيست محيطي انجام شده است.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه تاكنون شهروندان از اقدامات فرمانداري در طول اين مدت تقدير نموده اند افزود: مثلاً در بحث ساماندهي كوره هاي آجر پزي برخي از سازمان هاي مردم نهاد با امضاء طومارهايي از تلاشهاي فرمانداري تقدير و بر ادامه اين روند تأكيد داشته اند.

شاكري شمسي همچنين با اشاره به اجراي طرح سامان در خيابان امام خميني (ره) حد فاصل ميدان شهيد بهشتي تا چهارراه شهداء (اميرچخماق) اشاره كرد و افزود: در اين خيابان با كليه استانداردهاي لازم اجرا خواهد شد و به عنوان يك الگوي مناسب و به روز از مديريت شهري معرفي خواهد شد.

وي تصريح كرد: پس از اجرا، نقاط قوت و ضعف اين طرح احصاء خواهد شد و قطعاً پس از جمع بندي طرح سامان در ساير محورهاي شهر يزد نيز اجرايي خواهد شد.

رئيس ستاد دهه فجر شهرستان يزد در اين جلسه با اشاره به نزديكي ايام الله دهه فجر تأكيد كرد: برنامه ها و جشن هاي ايام الله دهه فجر در سطح نواحي بايد براساس مشاركت دانش آموزان، معلمين و خانواده ها تدوين و تنظيم شود.

شاكري شمسي خواستار اجراي برنامه هاي خاطره گویی و خاطره نویسی در اين ايام شد و افزود: قطعاً اجراي اين برنامه ها مي تواند بيش از پيش ارزشهاي انقلاب را در جامعه امروز ترويج و براي نسل جديد تبيين نمايد.

فرماندار يزد تأكيد كرد: جشن هاي عيد انقلاب امسال بايد با رويكرد آگاهی بخشی، امیدافزایی، جوان گرایی و نشاط آفريني برگزار شود.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با اعلام اينكه در حال حاضر بيش از 27 پروژه  نیمه تمام آموزش و پرورش در سطح شهر یزد وجود دارد افزود: بنابر آمارهاي ارائه شده از سوي نواحي يك و دو در مهر ماه سال آينده با توجه به جمعيت دانش آموزان، 31 مدرسه در شهرستان يزد كمبود داريم.

وی با اعلام اينكه اعتبارات دولتي براي رفع مسائل و مشكلات آموزش و پرورش كافي نيست افزود: مسئولین آموزش و پروش شهرستان باید نسبت به جذب مشارکت مردمی و کمک خیرین مدرسه ساز در راستاي مرتفع ساختن مشكلات اقدام نمايند.

فرماندار يزد گفت: خوشبختانه شورای اسلامی شهر هم از نظر قانونی و هم از نظر نوع روابط کاری پتانسیل بسیار خوب و قوی در جهت کمک به آموزش و پرورش است.

در اين جلسه جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در این جلسه با بیان اینکه حضور دانش آموزان در جلسات برنامه ریزی دهه فجر بسیار لازم و ضروری است اظهارداشت: خوشبختانه کمیته دانش آموزی و فرهنگیان استان یزد با همت معلمان و دانش آموزان استان در ایام الله دهه فجر سال گذشته رتبه اول را از نظر کیفیت برنامه های اجرایی به خود اختصاص داده است.

سعيد زارع توجه به کیفیت ، تنوع و جذابیت ها در برنامه های دهه فجر را از موارد حائز اهمیت در اجرای برنامه های جشن انقلاب عنوان کرد.

دبير ستاد دهه فجر استان گفت: استفاده از فرزندان شاهد در برنامه ریزی های جشن انقلاب و چینش گروه هم سرایان دهه فجر به شکل کلمه مبارک الله از جمله پیشنهادات کاربردی ستاد استان به كميته دانش آموزي و فرهنگيان است.

در اين جلسه فرماندار يزد با اهداء تابلويي از خير محترم جناب آقاي اولياء به پاس خدمات مختلف به آموزش و پرورش شهرستان تقدير كرد.

همچنين لازم بذكر است در اين جلسه از تلاشهاي كلانتري دبير سابق شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد تقدير و معيني به عنوان دبير جديد اين شورا معرفي شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا