مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از قرار گرفتن یک روستای این استان به مرحله نهایی نخستین جشنواره روستاهای دوستدار كتاب خبر داد.

علی غیاثی ندوشن با اعلام این خبر نام این روستا را روستای" ابراهیم‌آباد" از توابع شهرستان اشكذر اعلام کرد وگفت:از مجموع ۴۹۳ روستای منتخب استانی كه ۸۷۷ طرح و برنامه اجرا شده و پیشنهادی برای دبیرخانه مركزی جشنواره ارسال كرده بودند، ۶۲ روستا به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته بودند كه بیست روستا از میان آن‌ها به مرحله نهایی رسیده است.
وی گفت:هیأت داوران نخستین جشنواره روستاهای دوستدار كتاب را آقایان دكتر حسین ایمانی‌جاجرمی، مهندس رضا برزگر، مهندس اسماعیل زیارتی نصرآبادی، دكتر عبدالمهدی مستكین، دكتر نعمت‌الله فاضلی، سیدابوالفضل هاشمی، مجید صیادی و علی اصغر سیدآبادی تشكیل می‌دهند.
وی همچنین با اشاره به تلاش این استان برای منتخب شدن پایتخت کتاب ایران، گفت:یزد باتوجه به پتانسیل و ظرفیت های خود و نوع برنامه های ابتکاری که به دبیرخانه پایتخت کتاب ارسال نموده از الویت های اصلی برای پایتخت کتاب ایران است.
گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با افزایش تعداد روستاهای برگزیده در جشنواره روستاهای دوستدار كتاب از ۵ به ۱۰ روستا موافقت كرده است.پیش از این قرار بود در نخستین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب پنج روستا برگزیده و پنج روستا نیز تقدیر شوند که بنا بر موافقت وزیر تعداد روستاهای برگزیده به ۱۰ روستا افزایش یافت.
معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ۱۰ روستای برگزیده ۱۰ میلیون تومان کتاب اعطا می‌کند.علاوه بر این دستگاه‌هایی چون وزارت كشور، كانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بانك آینده نیز هدایایی به برگزیدگان اهدا خواهند كرد.مراسم پایانی نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و همچنین اولین دوره طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران به طور همزمان روز شنبه ۲ اسفند در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا