یزدفردا:سپردن تلفن همراه توسط والدين به کسبه اطراف مدرسه،تهديدات فراواني براي فرزندانمان به همراه دارد
 رئيس پليس فتا با بيان اينکه با توجه به مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش "ورود و استفاده دانش‌آموزان از «موبايل» در هر شرايطي در مدارس ممنوع است"، اظهارداشت: برخي از والدين که اصرار بر استفاده فرزندان خود از اين تکنولوژي را دارند، تلاش مي كنند تا به هر نوعي اين ممنوعيت را دور بزنند و در اين خصوص گوشي همراه خود يا فرزندانشان را به کسبه اطراف مدرسه مي سپارند .
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ " حسين رضايي" با اشاره به اينکه خانواده ها بايد در حفاظت از عکس ها و فيلم هاي خانوادگي خود مراقبت هاي لازم را انجام دهند افزود: چنانچه خانواده ها عکس يا فيلمي در موبايل خود دارند هرگز آن را نزد کسي به امانت نگذارند،  با انجام اين كار، امنيت کاربران به شدت تهديد مي شود.
وي با بيان اينکه برخي خانواده ها با سپردن گوشي همراه فرزندشان به کسبه اطراف مدرسه اين قانون را به قول خود دور مي زنند، افزود: سپردن گوشي همراه تحت هيچ شرايطي به افراد غريبه درست نيست.
رضايي بيان داشت : اطلاعات سيم كارت تلفن همراه به ‏راحتي قابل كپي برداري بوده و هر شخصي به‏راحتي مي‏تواند از سيم كارت و همچنين اطلاعات ذخيره شده در آن  نظير ‌شماره‏هاي ذخيره شده، ‌پيغام‏ها، قرارها و ... سوء استفاده کند.
به گفته وي، برخي خانواده ها آن قدر که در مورد مزايا و چگونگي نگهداري تلفن همراه مانند شارژ به موقع باطري دقت مي کنند تا خسارتي در حد هزينه يک باطري را متحمل نشوند، از سوي ديگر در خصوص اطلاعات شخصي که در تلفن همراه دارند، دقت نمي کنند تا در دسترس افراد سودجو قرار نگيرد.
رئيس پليس فتا ادامه داد: برخي دانش آموزان که گوشي هاي هوشمند دارند، حافظه اين گوشي ها که از عکس و فيلم شخصي پر شده به امانت نزد کسبه اطراف مدرسه سپرده مي شود كه با سپردن تلفن همراه به کسبه اطراف مدرسه،فرزندان خود را در معرض تهديدات مختلف قرار مي دهيم که هر کدام از اين تهديدات مي تواند حتي آينده آنها را با مخاطرات همراه نمايد.
وي با بيان اينکه احتمال سوء استفاده از اطلاعات تلفن همراه شما در اين حالت بسيار افزايش مي‌يابد، افزود: حتي براي شارژ کردن گوشي همراه خود از مکان هائي استفاده نمائيد که شخصاً در آن حضور داريد.
سرهنگ رضايي گفت: در صورتي که کودکان ما بايد تلفن همراه با خود داشته باشند، بهتر است از گوشي هاي معمولي که دوربين، حافظه و حتي بلوتوث ندارند، استفاده شود؛ خاموش بودن گوشي و داشتن پين کد ضروري است و بجاي سپردن گوشي به کسبه اطراف مدرسه بهتر است گوشي را به دفتر مدرسه تحويل دهيم.
اين مقام انتظامي همچنين از مديران مدارس خواست تا در مواقع اضطراري کمدي براي اين موارد تهيه نمايند و در صورت نياز گوشي دانش آموز را در کمد به امانت نگهدارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا