انتشارات لمبرت آلمان، کار چاپ، نشر و انتشار کتاب مدرس دانشگاه آزاد اسلامی یزد را به عهده گرفت.

جعفر تقی زاده مروست نویسنده این کتاب در گفتگویی اختصاصی در مورد کتاب خود گفت : طراحی مبدلهای انالوگ به دیجیتال یکی از واحد های تخصصی درسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری الکترونیک در دانشگاههای بین المللی می باشد چند کتاب در سراسر دنیا در این زمینه منتشر شده است کتاب طراحی مدارهای مجتمع خطی کنت مارتین از دانشگاه تورنتو از معروفترین انها است.

با توجه به قدیمی یا محدود بودن مراجع فوق و از طرف دیگر روند رو به رشد تکنولوژی و مطرح شدن تکنیکهای جدید طراحی افزاره های الکترونیکی عملا کتابهای فوق نیاز جامعه علمی را بصورت علمی و عملی بطور کامل براورده نمی کنند.

امروزه مقالات خوبی در مجلات متعدد وجود دارند ولی جای یک کتاب مرجع درسی بصورتی که تمام رویکردهای جدید طراحی در این زمینه را بیان کند پر نمی کنند . این کتاب جهت تدریس در کلیه دانشگاههای انگلیسی زبان در سراسر جهان طراحی شده است. درکتاب منتشر شده فوق ابتدا مطالب تئوری درسی بیان گردیده و تکنیکها و روشهای نوین طراحی که توسط شرکتهای تولید تراشه و همچنین دانشمندان اخیرا بیان گردیده و مورد تجزیه تحلیل قرار گرفته است. و از طرفی دیگر مانند یک خوداموز روش طراحی مبدلهای انالوگ به دیجیتال با قابلیت بالا را مرحله به مرحله بیان می کند. هدف از نوشتن این کتاب به زبان لاتین و انتشار ان توشط انتشارات بین المللی LAMBERT لمبرت برآورده نمودن بخش کوچکی از نیاز علمی جامعه جهانی مهندسی الکترونیک می باشد.

استفاده از این کتاب باتوجه به ساختارتخصصی آن می تواند برای جامعه علمی و دانشگاههای داخلی در مقطع تحصیلات تکمیلی ساده و مفید باشد. تقی زاده مروست علت اصلی نوشتن این کتاب را این چنین بیان نمود با توجه به تدریس چندین ساله در مقطع تحصیلات تکمیلی در خارج و داخل کشور در رشته الکترونیک و از طرف دیگر موفق بودن پروژه طراحی سریعترین تراشه مبدل آنالوگ به دیجیتال جهان در سال 2014 در دانشگاه آزاد اسلامی با توصیه همکاران اقدام به تالیف این اثردر مدت یک سال کردم .

محمد جعفر تقی زاده مروست متولد 1357 یزد ، مقطع کار شناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب است با رتبه 13 کنکور (ارشد) به پایان رسانیده و برای تحصیل در مقطع دکتری از طرف سازمان مرکزی دانشگاه ازاد اسلامی به دانشگاه ملی مالزی بورسیه شد. در تیر ماه سال 1391 در مقطع دکتری الکترونیک فارغ التحصیل گردید.

و در حال حاضر استادیار دانشگاه ازاد اسلامی واحد مهریز و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی یزد می باشد. گفتنی است نام کتاب تالیف شده به زبان لاتین و فارسی این استاد دانشگاه : Analog to Digital ConverterFor High Speed and LowPower Application. مبدل انالوگ به دیجیتال برای کاربردهای سرعت بالا و توان مصرفی پائین می باشد که هم اکنون به قیمت 44.90 یورو در سایت کتابفروشی انلاین لمبرت(www.morebooks.de( موجود بوده که بعد از زمان محدود تخفیف ویژه فوق بر روی سایت آمازون با قیمت 56 یورو فروخته خواهد شد https://www.morebooks.de/store/gb/book/analog-to-digital-converter-for-high-speed-and-low-power-application/isbn/978-3-659-67179-1

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا