معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که استان یزد بتواند بعنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شود.

علی اصغر کاراندیش مروستی طی گفتگویی با اشاره به اینکه استان یزد از ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه کتاب و مطالعه برخورداراست،گفت:استان یزد از گذشته تا کنون انسانهای فرهیخته ای دارد که می تواند با همیاری و مساعدت همه دلسوزان فرهنگی در این استان، بعنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود.
وی به جایگاه فرهنگی و تاریخی یزد در سطح کشور اشاره کرد و گفت:جایگاه فرهنگی و تاریخی استان یزد در سطح بالایی قراردارد که باید مورد توجه همه مسئولین و دست اندرکاران باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد که جایگاه تاریخی و فرهنگی استان یزد همیشه درسطح کشور مطرح و قابل گفتن بوده است.
کاراندیش در ادامه با بیان اینکه یزدیها باید از برای بالا بردن سطح مطالعه و کتابخوانی از تدین و دیانت خود بهره بگیرند،اظهارداشت:از آنجاییکه استان یزد بعنوان استان دارالعباده و دارالعلم نامگذاری شده است می تواند با این ظرفیت در ارتقاء سطح کتاب و کتابخوانی روبه جلو تر قدم بردارد.
وی گفت:به هر حال استان یزد از نیروهای انسانی متبحر و امکانات مناسبی بهره می برد که می تواند این مجموعه نرم افزاری و سخت افزاری زمینه های لازم را برای انتخاب یزد در پایتخت کتاب را هموارتر نماید.
معاون وزیر ارشاد همچنین به تلاش دیگر استانها  در خصوص انتخاب پایتخت کتاب ایران اشاره کرد و گفت:امیدوارم معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با بررسی های کارشناسانه بهترین استانی که برنامه جامعی را در این خصوص ارائه کرده است را انتخاب نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا