نشست روسای ادرات آموزش و پرورش استان یزدبا حضور رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت؛ برگزارشد 

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، جلسه هم اندیشی بررسی چالش های نیروی انسانی و روند رشد جمعیت دانش آموزان با حضور دکتر نظری و دکتر علیین، رئیس و معاون مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت و روسای ادارات آموزش وپرورش شهرستانها و نواحی و معاونین و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شد.

"دکتر خسرو نظری " در این نشست اظهار داشت: برنامه ریزی در نظام آموزشی یک برنامه ریزی متمرکز صرف است و تعامل، هم افزایی و مشارکت نقش مثبتی در خنثی کردن لطمات و اثرات ویژگی های منفی در نظام آموزشی دارد.

وی محور ها و سیاست های وزارت آموزش و پرورش را ارتقاء منابع انسانی، تعالی مدیریت مدارس، مشارکت در بخش های مختلف آموزش و پرورش و بودجه ریزی عملیاتی عنوان کرد.

دکتر نظری تصریح کرد: ساماندهی صحیح نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری با وجود افزایش 25 درصدی دانش آموزان کلاس اول باعث رفع کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش شد.

وی آموزش های ضمن خدمت را به عنوان یکی از ابزارهای چابک سازی مدارس دانست و افزود: این آموزش ها مدارس را از حیث توانمندی و توسعه دانش به با لا ترین سطح چالاکی و چابکی می رساند.

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت از اجرای طرح تبلت دانش آموزی در سال تحصیلی آینده در راستای هوشمند سازی مدارس در کشور خبرداد و گفت : در کنار هوشمند سازی مدارس ، توسعه دانش فناوری برای فرهنگیان و تولید محتوای الکترونیکی نیز در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است .

"دکتر علیین" معاون مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت نیز در ادامه این نشست به ضرورت عملکرد سیستمی و رعایت برنامه ها و حرکت در مسیر برنامه اشاره کرد و از رونمایی سیستم جدید بکفا در اسفند ماه خبرداد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان یزد نیز ضمن تشریح ویژگی های استان یزد اظهار داشت : آموزش و پرورش در استان یزد قداست خاصی دارد و نمادی پر افتخار از پیشتازی فرهنگ سخت کوشی، توکل، تدین، قناعت و از افتخارات مردم دارالعباده می باشد.

"احمد شیرزاد" از شورای اموزش و پرورش به عنوان مهم ترین شورای تصیم گیری در استان نام برد و گفت : این شورا با حضور استاندار و معاونین استاندار جهت نظارت و حمایت از فعالیتهای آموزش و پرورش استان تشکیل می شود.

وی فرسوده بودن فضای فیزیکی و تجهیزات مدارس استان را یکی از چالش های اموزش و پرورش یزد عنوان کرد و خواستار توجه جدی به ارتقاء جایگاه اجتماعی و معیشتی فرهنگیان شد.

گفتنی است در پایان این نشست مشکلات برنامه ریزی نیروی انسانی، فضای آموزشی در آموزش و پرورش با تعامل روسای ادارات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا