در راستای سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی طی مراسمی با حضور مسئولان، ذیحسابان جدید هفت دستگاه اجرایی استان یزد معرفی و با اهدای لوح سپاس از خدمات ذیحسابان سابق این دستگاهها قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، سید احمد رضویان، محمد رضا زارع رشکوئیه و اسماعیل جعفری، به ترتیب به عنوان ذیحساب ادارات کل بهزیستی، زندان ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی شدند.

همچنین محمد جواد شکرانه به عنوان ذیحساب اداره کل امور مالیاتی و سرپرست ذیحسابی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و سید عباس هاشمی به عنوان ذیحساب سازمان صنعت، معدن و تجارت و سرپرست ذیحسابی اداره کل گمرک استان یزد معرفی شدند و فعالیت خود را در این دستگاهها آغاز کردند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در مراسم تودیع و معارفه ذیحسابان استان یزد با اشاره به نقش نظارتی آنها در دستگاههای اجرایی بر نظارت دقیق و موثر آنها بر هزینه – درآمد این دستگاهها تاکید کرد.

" علی نمازی " با قدردانی از خدمات ذیحسابان، تغییر و جابجایی آنها در دستگاهها را گام اساسی برای ایجاد تحول و خلاقیت بیشتر در عرصه نظارت مالی خواند و تصریح کرد: ذیحسابان باید با تقویت دانش خود، به علم روز مدیریت مالی مسلط شوند و در کنار آن با شرکت مستمر در نشست های تخصصی، عملکرد نظارتی خود را تقویت نمایند.

وی با بیان اینکه استان یزد دارای ذیحسابان خوب و با تجربه است؛ بر توجه جدی آنها به  قوانین و مقررات و دستورالعمل های مالی تاکید کرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد همچنین در بخش دیگری از سخنانش اجرای حسابداری بر مبنای تعهدی در دستگاههای اجرایی استان در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال آینده خبر داد و گفت: مبنای حسابداری تعهدی جایگزین مبنای حسابداری نقدی تعدیل شده در حسابداری عمومی می شود.

نمازی افزود: کارهای مقدماتی آن انجام شده است و در حال برنامه ریزی  و آماده سازی زیرساخت های  اجرای این طرح در سطح استان هستیم.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد هم در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های اداره کل امور اقتصادی و دارایی و ذیحسابان این مجموعه اقتصادی  به تسلط ذیحسابان بر قوانین و مقررات مالی اشاره کرد و خواستار ارائه نظرات کارشناسی ذیحسابان در بحث هزینه – درآمد دستگاهها شد.

" سید رضا نوربخش " افزود: ذیحسابان باید قبل از هرگونه عملیاتی پرداخت به قوانین و مقررات این بخش توجه کنند تا پرداخت ها بر اساس قانون صورت گیرد.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد  اظهار امیدواری نمود: با تعامل و همکاری بین مدیران و ذیحسابان، بحث هزینه ای و مالی دستگاهها حل و فصل شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا