یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیس استان یزد – مفهومی که در تهدید مستتر است دشمن است و معمولاً در مقام تقابل بین طرفین از کلمه تهدید استفاده می کنند.

دو نفری که در کنار هم قرار گرفته اند ، یا رابطه آنها دوستانه است یا خصمانه ، اگر رابطه آنها با هم خصمانه باشد در مقام تعدی نسبت به هم برمی آیند.

در مقام تعدی از ابزار های مختلف استفاده می شود ،گاهی در صدد صدمه زدن فیزیکی هستند و از زور و بازو استفاده می کنند.

گاهی هم از ابزار هایی استفاده می کنند که افکار و اندیشه ها و ارزش های شخص را عوض کنند و به آن جهتی هدایت کنند که مورد نظرشان است.

اگر از نوع اول باشد معمولاً از آن به عنوان تهدیدات سخت نام می برند ، اما نوع دوم باید تبلیغات انجام دهند و بدون استفاده از اسلحه آشکار طرف مقابل را به انجام کارهایی که مورد نظرشان است وادار کنند .

از نوع دوم به عنوان تهدید نرم نیز نام می برند، در واقع هدف تهدید نرم همان تغییر فرهنگی است ، تعاریف گوناگونی از فرهنگ می توان ارائه داد اما جمع بندی آنها می شود چیزی به عنوان شیوه زندگی ، یعنی هرکسی برای خود یک شیوه زندگی دارد که این شیوه زندگی مبتنی بر خاسته از مبانی فکری و ارزشی است.

اصول دفاع غیر عامل مجموعه اقداماتی بنیادی و زیربنایی است که در صورت بکارگیری هریک از آن ها می توان به اهداف پدافند غیر عامل از قبیل، تقلیل خسارات و صدمات،کاهش قابلیت و توانایی سامانه های شناسایی و آشکار ساز ،هدف یابی و دقت هدف گیری تسلیحات آفندی دشمن و تحلیل هزینه بیشتر نائل شد.

حوادث طبیعی همزاد با خلقت کره زمین هستند، زلزله ،طوفان ،گرد باد ،سیل و آتشفشان و ... از جمله این حوادث طبیعی هستند که با وقوع آن ها بسیاری از جوامع انسانی و تمدن ها در طول تاریخ ویران شده است و خسارت جبران ناپذیری به بار آورده است.

امروز ضرورت برنامه ریزی و پیش بینی های علمی برای مقابله با وقوع چنین حوادثی امکان پذیر است.

گرچه با پیشرفت علوم و تکنولوژی جلوگیری از وقوع چنین حوادثی هنوز انجام نشده است ، با مدیریت بحران و آمایش سرزمین و ایجاد استحکامات می توان از خسارات ناشی از این حوادث کاست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا