دبیر اجرایی همایش ملی تغذیه از برگزاری این همایش ۲۸ لغایت۳۰ بهمن ماه سالجاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد در محل بیمارستان شهید صدوقی یزد خبرداد و گفت: 617 مقاله در این همایش پذیرفته شده است.

دکتر آزاده نجارزاده با بیان این که این همایش با محوریت نقش غذا و تغذیه در پیشگیری و درمان سرطان برگزار می شود اظهارکرد: فرهنگ سازی تغذیه و سرطان، نقش تولید (کشاورزی، دامپروری، آبزی پروری) در پیشگیری از سرطان، طب سنتی و سرطان، نقش رسانه‌ها، تبلیغات و سرطان، سبک زندگی و سرطان و تغذیه درمانی در سرطان از جمله مهم‌ترین محورهای این همایش است.

نجارزاده در ادامه موازین اخلاقی در تولید، توزیع و نظارت بر غذا و سرطان، نقش صنایع در پیشگیری از سرطان و مواد مغذی و سرطان را از دیگر محورهای این همایش ملی دانست و افزود: این همایش با همکاری مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) و با حضور بیش از ۳۰۰ تن از اساتید مرتبط با مبحث تغذیه، طب سنتی، متخصصین سرطان و سایر حوزه‌های مرتبط در سطح ملی و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

دبیراجرایی این همایش همچنین یادآورشد: از تعداد 617 مقاله رسیده به دبیرخانه 60 مقاله به صورت سخنرانی و 315 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا