مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت : دولت به تنهایی نمی تواند با معضلات و آسیبهای اجتماعی و فرهنگی مقابله كند و نیاز به مشاركت تشكلهای مردم نهاد به ویژه تشكلهای بومی دارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری یزد، نشست كمیته ساماندهی اجتماعی فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه اجتماعی صبح شنبه 25 بهمن ماه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
در این نشست مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد عنوان كرد : استان یزد در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی فعالیتهای خوبی انجام داده و می تواند به یك منطقه پایلوت برای سایر استانها در این حوزه تبدیل شود.
"مجید جوادیان زاده" به مشكلات مناطق ویژه اجتماعی اشاره كرد و اظهار داشت : در این مناطق و جوامع پیوندهای اجتماعی سست است و به علت اینكه اغلب افراد مهاجر و اتباع بیگانه در این مناطق سكونت دارند اعتماد متقابل در بین این افراد وجود ندارد.
وی ادامه داد : در این جوامع قانون گریزی فراوانی وجود دارد و میل به قانون گریزی خود زمینه ساز بسیاری از آسیبهای اجتماعی است.
"جوادیان زاده" افزود: به علت پائین بودن سطح سواد در این جوامع تغییرات فرهنگی و اجتماعی به سختی صورت می گیرد و نیاز به همكاری و هماهنگی بیشتر دستگاههای مختلف اجرایی در این زمینه است.
مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت : ضروری است كه دستگاههای مختلف اجرایی در این مناطق ویژه حضور یابند و از نزدیك با مشكلات و آسیبهای اجتماعی این جوامع آشنا شوند.
"جوادیان زاده" عنوان كرد : بحث پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیز مطلب بسیار مهمی است و نظارت اجتماعی مردم نقش انكارناپذیری در این رابطه دارد و شایسته است در مناطق ویژه اجتماعی تشكلهای مردم نهاد بومی شكل گیرد.
در ادامه این جلسه مدیران كل دستگاههای مختلف ضمن برشمردن آسیب های اجتماعی مناطق ویژه اجتماعی از جمله : بهداشت و درمان، ناامنی، سرقت، وجود تضاد فرهنگی، وجود اتباع بیگانه و اعتیاد به ارائه راهكارها و پیشنهادات خود در این رابطه پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا