چهارمين همايش ملي و سومين همايش بين المللي "مهارت آموزي و اشتغال"  از سوي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با حضور صاحبنظران و پژوهشگران آموزش های فنی و حرفه ای داخلي و خارجي در اردیبهشت ماه 1394 برگزار مي شود.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد ، دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ريیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اعلام اين خبر بیان داشت: اين سازمان در راستای حضور مؤثر در عرصه بين الملل و تبادل تجارب جهاني در حوزه آموزش هاي مهارتي اقدام به برگزاري چهارمین همایش ملی و سومين همايش بين المللي مهارت آموزي و اشتغال در ايران می نماید.

وی در خصوص اهداف برگزاري همايش مذکور بيان داشت: شناسايي چالش ها، فرصت ها، نقاط قوت و ضعف آموزش هاي مهارتي؛ راهبردها و راهکارهاي توسعه مهارت آموزي و اشتغال؛ فرهنگ سازي براي گسترش توجه به آموزش هاي مهارتي؛ فراهم كردن زمينه مشاركت صاحبنظران داخلي و بين المللي در نظام آموزش مهارتي؛ بهبود اثربخشي وكارآيي آموزش هاي مهارتي؛ تقويت جايگاه آموزش هاي مهارتي در بخش هاي صنعتي، كشاورزي و خدماتي و ... از جمله اهداف برگزاري چهارمین همایش ملی و سومين همايش بين المللي مهارت آموزي و اشتغال در ايران در دو بعد ملی و  بین المللی است.

دکتر پرند افزود: چهارمین همایش ملی و سومين همايش بين المللي مهارت آموزي و اشتغال در ايران در محورهاي آموزش های مهارتی بازار محور در اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، آموزش های مهارتی و اقتصاد دانش بنیان، مشاغل نوین و آموزش های مهارتی،  شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی،  مهارت آموزی و یادگیری مادام العمر،  مهارت آموزی و بنگاههای اقتصادی و تولیدی،  مهارت آموزی، اقتصاد یادگیرنده و توسعه پایدار،  مهارت آموزی، کار آفرینی و اشتغال،  آموزش های مهارتی مجازی و توانمندسازی عمومی، پژوهش در حیطه مهارت آموزی و آموزشهای مهارتی و توانمند سازی زنان  برگزار می شود.

وي ادامه داد: نظر به اهميت و بازتاب گسترده اي که همایش های پیشین مهارت آموزی و اشتغال برگزار شده از سوی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در ميان دست اندرکاران و پژوهشگران داشت و همچنين با توجه به ابلاغ شوراي سياست گذاري همايش، چهارمين همايش ملي و سومين همايش بين المللي «مهارت آموزي و اشتغال » در ارديبهشت ماه 1394 برگزار مي شود.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در خصوص زمانبندی همایش مذکور بیان داشت: مهلت ارسال چکیده مقاله 10-12-1393، مهلت ارسال مقاله کامل 20-01-1394 و زمان برگزاری اردیبهشت ماه سال 1394 است.

دکتر پرند در پایان  افزود: علاقمندان مي توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد همايش و نحوه تنظيم و ارسال چکيده و مقاله کامل به http://hamayesh.irantvto.ir مراجعه نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا